Telefoniranje preko Facebook Messengera, na kojem je ta opcija zaživjela ove godine, Microsoftova Skypea, Google Voicea, Vibera i drugih takozvanih internetskih telefonskih servisa sve snažnije utječe na prihode što ih telekomi u Hrvatskoj ostvaruju od telefonskih usluga. Telekomunikacijski regulator Hakom objavio je da je u trećem tromjesečju prihod domaćih operatera u tom segmentu pao za više od 18 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje.
Ukupni telefonski prihod što su ga operateri ostvarili tijekom ljeta u fiksnoj mreži pao je 18,4 posto, na 556,4 milijuna kuna, a u mobilnoj za 18,9 posto, na 1,29 milijardi. Fiksnim operaterima prihod je pao i u odnosu na tromjesečje ranije, pa je tako u trećem tromjesečju manji 4,3 posto u odnosnu na drugo tromjesečje.
Mobilni su operateri zahvaljujući turističkoj sezoni umanjili pad jer im je prihod od telefonije u trećem tromjesečju u odnosu na tromjesečje ranije porastao 15,3 posto.
“Očekujemo nastavak trenda smanjenja broja korisnika i prihoda u fiksnim mrežama jer sve više korisnika rabi isključivo mobitele za razgovore te im klasični telefonski priključak više nije potreban”, objašnjavaju u Hakomu.
Drugim riječima, regulator očekuje da će fiksna telefonija ustuknuti pred mobilnom. No, prema Godišnjem izvješću Hakoma za prošlu godinu to je tek međukorak. Tamo regulator navodi da je “porast korištenja tzv. OTT usluga naročito snažan u zemljama koje imaju veliku gustoću širokopojasnog pristupa internetu u pokretnim mrežama”, a upravo se to događa u Hrvatskoj. Prema podacima Hakoma, broj priključaka mobilnog interneta putem mobilnih telefona narastao je u godinu dana za 8,4 posto na 2,57 milijuna, a ukupno s podatkovnim karticama i M2M korisnicima za 6,1 posto na tri milijuna.
Dodatan poticaj nastavku tog trenda je kontinuiran i vrlo stabilan rast prihoda, koji operateri ostvaruju od interneta. Ukupno je u trećem tromjesečju u odnosu na isto razdoblje lani taj prihod skočio za 36,4 posto, a od mobilnog interneta on se udvostručio na 426,5 milijuna kuna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Pa neka oni i dalje pljačkaju sa svojim pretplatama hrvatske građane
Uključite se u raspravu