Električni romobili koji su se razmnožili po ulicama gradova malo pridonose ekološkom prijevozu u gradovima, ocijenila je Njemačka agencija za zaštitu okoliša (UBA) za dpa. “Dionice koje prelaze obično su vrlo kratke i mogu se normalno prijeći pješice, autobusom, željeznicom ili biciklom”, kaže predsjednica UBA-e Maria Krautzberge.
Podaci iz Berlina pokazuju da se koriste na dionicama prosječne duljine od oko dva kilometra. Istraživanje u Parizu pokazalo je da bi ljudi, kad ne bi imali na raspolaganju e-romobile, u 85 posto slučajeva tu dionicu prešli pješice, biciklom ili javnim prijevozom. U usporedbi s prijevozom biciklom mnogo su štetniji za okoliš, kaže Krautzberger.
Ona smatra da bi se trebali koristiti u predgrađima. “Ima smisla tamo brzo premostiti veće udaljenosti do autobusa ili željeznice e-romobilom umjesto automobilom”. I ministarstvo prometa sličnog je stajališta. “Električna mini-vozila moraju se osigurati u predgrađima”, napisalo je ministarstvo na Twitteru. Tako bi e-skuteri imali ulogu u prvom i zadnjem kilometru prijevoza putnika.
Električni bi romobil po istraživanjima njemačke agencije za okoliš jedino bio koristan za okoliš ako bi istisnuo osobni automobil.
“No, to je slučaj samo kod malog broja korisnika”, dodaje UBA.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu