Piše: kakonaweb.tportal.hr
Kako besplatan pristup internetu obogaćuje ponudu ugostitelja i malih poduzetnika i direktno utječe na promociju cijele destinacije?
Navika komuniciranja internetom nešto je čega se suvremeni čovjek ne želi odreći bez obzira gdje se nalazio, čak ni u vrijeme godišnjih odmora i opuštanja. Bez obzira kojim aktivnostima se bavimo na svom odmoru, mnogi od nas zasigurno imaju razloga i želje za online povezivanje.
Poslovni ljudi i turisti sve češće očekuju bežični internet kao normu u centrima svjetskih gradova, na tranzitnim točkama, turističkim odredištima, kao i u restoranima i kafićima.
HotSpot – lokacije za bežični pristup internetu kao standardna usluga u turizmu
Broj mobilnih korisnika u svijetu rapidno raste, a prema najnovijim istraživanjima, pristup internetu putem mobilnih uređaja vrlo brzo će premašiti onaj putem računala.
Danas svaki peti Hrvat posjeduje pametni telefon putem kojeg komunicira sa svojim prijateljima, obitelji i poslovnim partnerima, dijeli sadržaj s godišnjeg odmora na društvenim mrežama čime i mali poduzetnici u turizmu baš kao i hrvatski turizam općenito dobivaju novi prostor za online promociju.
Primjerice, ako pretpostavimo da samo jedna hrvatska regija ostvari pet milijuna dolazaka godišnje i ako od tih pet milijuna gostiju samo deset posto posjeduje neki pametni uređaj i podijeli samo jednu informaciju ili fotografiju s godišnjeg odmora sa svojim prijateljima, u jednom trenutku postoji sjajan potencijal za promociju od cca 50 milijuna osoba. Šteta bi bilo ne iskoristiti ga, zar ne?
Hrvatska nudi mnogo besplatnih hot-spotova za bežično spajanje na internet građanima i turistima korisnicima smartphonea i prijenosnih računala. Zasad postoji oko 270 pristupnih točaka u svim većim mjestima i gradovima, a u sklopu programa poticanja slobodnog pristupa internetu na turističkim odredištima ‘Hotspot Croatia’, koje je prošle godine pokrenulo Ministarstvo turizma nadamo se da će Hrvatska uskoro imati više od petsto lokacija za besplatan internetski pristup.
Svaka pristupna točka trebala bi omogućiti pristup besplatnom internetu u radijusu od najmanje 100 do 500 metara. Brzina pristupa ovisi o više elemenata; uključuje veličinu i konfiguraciju ‘hotspota’, broj korisnika koji mu istodobno pristupaju i aktivnostima koje korisnici obavljaju na mreži. Isto tako, postoje ograničenja u takvom pristupanju internetu, koji ovise od objekta do grada.
Kako naći HotSpot lokacije?
Najavljeno je da će popis ‘hotspot’ lokacija u Hrvatskoj biti dostupan na stranicama gradova i Hrvatske turističke zajednice, no isti još nisu objavljeni te se nadamo da će se to vrlo brzo učiniti. Nadalje, dostupne wi-fi ‘hotspot’ mreže mogu se pronaći i wi-fi tragačima, no danas svaki pametni uređaj ima wi-fi postavke.
Dodatno, aktivne ‘hotspot’ lokacije u Hrvatskoj možete pronaći pomoću HotSpot mobilne aplikacije Hrvatskog telekoma! Pronađite najbliži HotSpot na karti i jednostavno se spojite na njega! Korisnici svih mobilnih operatera mogu se koristiti njegovom uslugom HotSpot kupe li SMS vaučer.
Ugostitelji – besplatan pristup internetu kao ključan pokazatelj razine kvalitete
Bežični pristup internetu jedan je od glavnih kriterija odabira putnika pri potrazi turističkog smještaja i ugostiteljskog objekta, a uvođenjem besplatnog bežičnog interneta ugostitelji istodobno poboljšavaju svoju ponudu, postaju atraktivniji poslovnjacima i turistima koji žele jeftino telefonirati i besplatno surfati.
Besplatno surfanje svakako je nešto što će goste privući, a priliku su prepoznali domaći ugostitelji. Sve veći broj restorana, kafića, kampova i hotela diljem Hrvatske svojim gostima nude besplatan internet, tako da gosti mogu uz omiljenu kavicu osim pogleda na more pročitati vijesti ili poslati e-mail. Hrvatski hoteli sve češće nude uslugu bežičnog pristupa internetu, a mnogi to čine i besplatno.
Osim toga, ako gostu omogućite internet pristup veća je vjerojatnost da će se checkirati na vašu lokaciju na Foursquareu ili Facebooku ili vas pohvaliti na društvenim mrežama i specijaliziranim stranicama za ocjenu usluge (npr. TripAdvisor).
Koje su ključne prednosti omogućavanja usluge (besplatnog) pristupa bežičnom internetu u objektu čiji su vlasnici mali poduzetnici?
1. Poticanje e-marketinga i e-prodaje – turističke kao i svake druge ponude.
2. Ova usluga privući će posjetitelje, turiste i druge građane, potaknuti ih da se vrate, a samim time i više troše.
3. Poticanje informiranja o turističkoj i ugostiteljskoj ponudi mjesta ili grada
4. Razmjena dojmova, fotografija i iskustva putem e-maila i društvenih mreža, čime se automatski reklamira mjesto, lokal, restoran, hotel, kao i državu općenito.
5. U turističkim objektima poput restorana i kafića besplatan pristup bežičnom internetu općenito popunjava prazne stolice, te privlači poslovne ljude koji će na ovaj način ured zamijeniti ugostiteljskim objektom i vjerojatno osigurati koju narudžbu više.
Je li vaš turistički objekt spreman za ovo ljeto? Jeste li uvrstili u svoju ponudu besplatni pristup internetu? Imate li kakvih povratnih informacija od strane gostiju? Javite nam se u komentaru!
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu