Posljednjih nekoliko tjedana donijeli su ključne promjene u regulativi zračne sigurnosti komercijalnih dronova za dostavu paketa u Europi i SAD-u.
Krajem lipnja američka Savezna uprava za civilno zrakoplovstvo (FAA) donijela je pravila poput maksimalne težine letjelice od 25 kilograma, zahtjevanja vizualnog kontakta između letjelice i operatera sa zemlje te dopuštene visine leta od 120 metara. Iako restriktivna, regulativa dekriminalizira dronove i otvara mogućnost daljnje liberalizacije, ocjenjuju analitičari. U Europskoj se uniji pravila o letu dronova razlikuju od zemlje do zemlje pa je Europska komisija (EK) zadužila Europsku agenciju za sigurnost zračnog prometa (EASA) za pravno uređenje letova bespilotnih letjelica.
Razlika u regulaciji posljedica je geografske razlike između SAD-a i EU, posebice činjenice da u SAD-u postoji više nenaseljenih područja. "Europa je gušće naseljena, pa postoji i potreba za čvršćom regulacijom s obzirom na zagušenost zračnog prometa", za CNBC je pojasnio Glynn Bellamy iz konzultantske kuće KPMG.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu