Iako je prva komercijalna usluga dostave preko drona započela u Africi, diljem svijeta sve je više pilot projekata robotizirane aero-dostave. U Hrvatskoj je jedan od prvih interes za ulazak u to područje pokazao Tisak u vlasništvu Agrokora, ali regulativa to zasad ne dopušta. U Ruandi je komercijalnu uslugu dostave preko dronova predstavila američka tvrtka Zipline u suradnji s UPS-om i medicinskom zakladom Gavi iza kojeg stoji Bill Gates.
13milijardi
dolara potencijal tržišta dostave dronovima
Zipline na taj način testira dostavu krvi i plazme. Sličan projekt, ali u pilot fazi već se radi u Virginiji u SAD-u gdje dronovi dostavljaju ljekove na udaljene farme. U Njemačkoj sustav dostave preko drona testira DHL u vlasništvu Njemačke pošte. I tamo se testove radi kroz dostavu ljekova. Daleko najpoznatije dronove ima Amazon. Najveća online trgovina na svijetu razvila je i vlastiti brend Amazon Prime Air. I dok Amazon zasad ne može koristiti dronove za dostavu, tvrtka je ovih dana po prvi puta otvorila javnosti svoje laboratorije u kojima razvija tehnologije nužne za sigurnu dostavu putem dronova. Za to vrijeme iz Kine dolaze informacije da je tvrtka iz Shenzena SF Express počela nuditi usluge dostave pomoću svog drona Xaircraft UAV.
Slične informacije dolaze i iz Južne Koreje gdje je CJ Korea Express navodno pokrenula takvu uslugu. Problem je pak što su se neke od tih informacija u međuvremenu pokazale netočnima. Prije pet godina u San Franciscu se pojavila informacija da se može naručiti dostava Tacoa preko drona. To se pak pokazalo netočno. Dostava hrane pak vrlo je zanimljivo područje za primjenu dronova. Tako je Domino Pizza prije tri godine testirao dostavu pizza pomoću dronova. Prošle godine slično je testiranje rađeno i na Floridi. PwC je ove godine procjenio da je svjetsko tržište za primjenu dronova već danas ima potencijal od 127 milijardi dolara te pri tome navodi još širi spektar primjene dronova. Najviše očekuje da će se primjenjivati u održavanju infrastrukture, zatim poljoprivredi, a tek zatim u dostavi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu