Motorolin šef Ed Zander napokon je investitorima i analitičarima mogao objaviti dobre vijesti. Kompanije je u trećem kvartalu imala 60 milijuna dolara dobiti, što je dobra vijest nakon dva tromjesečja s gubitcima. Prihodi od 8,8 milijardi dolata, iako nešto lošiji od prošlogodišnjih 10,6 milijardi, ipak su bolji od prošlog kvartala kada su bili 8,7 milijardi dolara. A najbolja vijest od svih jest povećana prodaja mobilnih telefona, povećan broj isporučenih jedinica te povećanje bruto margine uz istodobno smanjenje operativnih troškova. No, dobre vijesti ne znače istinski izlaz iz krize već samo najavu boljih dana. Motorola i dalje gubi udio na tržišu na kojem haraju finska Nokia i korejski Samsung, a njena ponuda mobilnih telefona nije toliko razolika kao kod direktnih rivala. U intervjuu za BusinessWeek Ed Zander je opisivao što bi kompanija trebala učiniti da se vrati u 2004./2005. kada je brzo rasla: “U prvoj polovici ove godine razmatrali smo što treba učiniti. Nažalost, nakon nekih naših najava povjerenje ulagača se poljuljalo. Sada se želimo vratiti onome što smo rekli da ćemo učiniti: postavit ćemo ciljeve i ostvariti ih”. A jedan od puteva prema cilju jest rezanje troškova. Kompanije je potrošila 1,1 milijardu dolara na istraživanje i razvoj, dok je u prošlom kvartalu za to dala 1,2 milijarde. Troškovi za marketing bili su 1,2 milijarde, također smanjenje u odnosu na prošli kvartal (1,3 milijardi). A napokon se pojavio i nasljednik Razra koji je pridonio rastu profita. “Ne želimo se posebno hvaliti, želimo da brojke govore same za sebe. Kad kažemo da ćemo predstaviti nove proizvode, onda ćemo to i učiniti.” Analitičarima se Zanderova objava rezultata prilično svidjela: Motoroline dionice skočile su četiri posto nakon objave poboljšanja poslovanja (zaključna cijena tog dana 19,30 dolara), te je nastavila rasti. “To pokazuje da se uprava prihvatila posla i stabilizirala poslovanje”, rekao je Matthew Hoffman, analitičar u tvrtki Cowen & Co.Motorola je isporučika 37,2 milijuna mobilnih telefona tijekom kvartala, što joj daje 13 posto tržišta, odnosno treće mjesto iza Nokije i Samsunga. Uz novi Razr 2, kompanija je predstavile nove modele za niži tržišni segment and dual-mode uređaj. No, analitičari, ali i potencijalni kupci, čekaju nove generaciju mobitela s multimedijalnim sposobnostima poput gledanja TV-programa, igranja i slušanja glazbe. Nije da Motorola nema takve uređaje, no oni se još ne mogu natjecati s konkurentskim modelima na tržištu. Zander i njegov glavni tehnološki direktor Reed pokušavaju stvoriti novu višefunkcionalnu platformu temeljenu na Sunovoj Javi u kombinaciji s Linuxom. Njihov je cilj spojiti softverske mogućnosti Linuxa s hardverom Motorolin mobitela. “Zander i Reed su na pravom putu, samo im treba dati vremena da dostignu 3G igrače”, kaže Hoffman.
Dobri kvartalni rezultati utišali su glasine o smjeni Eda Zandera i menadžmenta
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu