Digitalizacija prometa nije izbor nego nužnost

Autor: Darko Bičak , 02. prosinac 2018. u 21:59
Jost Geweke, direktor prodaje ATRON electronica koji surađuje sa zagrebačkim ZET-om/Tomislav Miletić/PIXSELL

ZET među liderima u Europi.

Digitalizacija gradova je nužnost, i nije pitanje hoće li se to dogoditi nego kada će se dogoditi i pod kojim uvjetima, kazao je Jost Geweke, direktor prodaje njemačke tvrtke ATRON electronic.

Naime, ATRON je već 10-ak godina partner Zagrebačkog električnog tramvaja (ZET) na digitalizaciji njihovog poslovanja, a njihov rad se najbolje vidi kroz sustav prodaje karata i displejima na stajalištima koji obavješćuju putnike o vremenu do dolaska njihovog tramvaja ili autobusa. Tvrtka je prisutna u pet zemalja Europe, a ZET im je jedan od važnijih partnera te svoja iskustva iz Zagreba koriste kao primjer na globalnim konferencijama o digitalizaciji.

"Elektrifikacija javnog prometa je budućnost koja je već zaživjela. No, tu dolazimo do problema jer dizelski autobusi mogu voziti čitav dan, a električni 2-3 sata. Stoga treba organizirati sustav prijevoza i punjenja – treba više informacija, zaposlenika i organizacije", kaže Geweke. Dodaje da je za očekivati u bliskoj budućnosti i autobuse bez vozača.

"Već sad je problem većini gradova pronaći dovoljno vozača autobusa i jedno od rješenja je zasigurno autonomna vožnja. To će promijeniti poslovanje i odgovornosti tvrtki poput ZET-a u Zagreba i tu će morati imati puno kreativnih rješenja. Svaka prijevoznička tvrtka u Europi ima slične probleme te se rješenja temeljem iskustva mogu primijeniti", kaže Geweke.

Upozorava da je pri digitalizaciji nužno imati na umu i preferencije korisnika jer se može dogoditi primjer Skandinavije gdje su prijevozničke tvrtke ugradile aparate za prodaju karata koji ne primaju gotovinu, a naknadno su ih, zbog pritiska korisnika, morali nadograđivati po puno većoj cijeni. 

Komentirajte prvi

New Report

Close