IDC Adriatics i konzultantska kuća InfoCumulus, koju je osnovao bivši IT direktor HT-a Sven Marušić, na temelju preliminarnog istraživanja korporativnih društvenih mreža u Hrvatskoj tvrde da su srednje i velike tvrtke spremne za nadogradnju svojih Intraneta s funkcionalnostima društvenih mreža.
U IDC Adriatics pojašnjavaju da nemaju postotak tvrtki u Hrvatskoj koje već koriste ili su zainteresirane za tu tehnologiju kao ni trendove na lokalnom tržištu.Ana Papež, direktorica IDC Adriaticsa kaže da su istraživanje napravili na 150 tvrtki u Hrvatskoj i 200 u regiji te da im je ono tek priprema za izradu detaljnog istraživanja.Inače, u regiji EMEA procjenjuje se da 40 posto tvrtki ima potrebu za nadogradnjom postojećih intraneta s tehnologijom korporativnih društvenih mreža. Stjepan Vuković, konzultant InfoCumulusa navodi da je to značajno kad se u obzir uzme da je njihovo istraživanje pokazalo da 90 posto ispitanih tvrtki u Hrvatskoj ima intranet.
"Korporativne društvene mreže su za postojeće intranete isto ono što je za klasičan web bio web 2.0", kaže Vuković. Inače, pred dvije godine agencija Ping Pong i Masmi su napravili istraživanje o korištenju društvenih mreža u hrvatskim tvrtkama. To je istraživanje tada prikazalo da 88 posto tvrtki koristi Facebook, 23 posto YouTube, 23 posto Google+, 19 posto Twitter i 7 posto LinkedIn.Tri četvrtine tvrtki već je tada imalo je zaposleno osobu koja je zadužena za komunikaciju putem društvenih mreža. Pri tome ih je 40 posto izjavilo da društvene mreže koriste i za praćenje konkurencije. Manuela Šola, direktorica Ping Ponga već je tada istaknula kako su tvrtke počele strateški promišljati prisutnost na društvenim mrežama. Trend o kojem govore InfoCumulus i IDC ukazuje pak da su tvrtke u međuvremenu otišle korak dalje i žele te prednosti iskoristiti i interno.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu