Deset kuna po satu daju za svaki sat kašnjenja u prijenosu broja

Autor: Bernard Ivezić , 22. ožujak 2013. u 07:58
4 prigovora stigla su u Hakom zbog problema oko isplate

Odšteta za kašnjenje odnosi se na mobilne i fiksne operatere, dok za tzv. WLR uslugu nema nadoknade.

Nakon što nam se javio čitatelj koji je od Vipneta zbog dvotjednog kašnjena u prijenosu broja s Tele2 na Vip mrežu dobio odštetu od oko 3500 kuna, Poslovni dnevnik istražio je kakvo to novo pravo imaju korisnici, a o kojem se vrlo malo zna.

Ustanovili smo da je telekomunikacijski regulator krajem prošle godine usvojio novi Pravilnik o prenosivosti broja po kojem je svaki operater dužan isplatiti odštetu od 10 kuna po satu ukoliko nije izvršio prijenos broja u zadanom vremenu. U Hakomu su potvrdili da su operateri, i mobilni i fiksni, dužni u svojim Općim uvjetima poslovanja navesti tu odštetu."Člankom 23. st. 1. Pravilnika o prenosivosti broja, kojeg donosi Hakom, propisano je da krajnji korisnik ima pravo na naknadu u iznosu od 10 kuna za svaki započeti sat nepravovremenog prijenosa broja po zahtijevanom broju", ističu u Hakomu.U članku 10.16. Vipnetovih Općih uvjeta poslovanja stoji da korisnici imaju pravo pisanim putem operateru poslati zahtjev za isplatu nadoknade zbog kašnjenja u prijenosu broja. Podaci po kojem se može ocijeniti je li zahtjev osnovan ili ne nalaze se u telekomunikacijskom regulatoru Hakomu, a zahtjev se treba predati u roku od 30 dana od provedenog prijenosa broja ili od otkaza prijenosa broja.

"Uz zahtjev je potrebno priložiti presliku identifikacijskog dokumenta, navesti broj ili brojeve za koje se traži naknada te broj tekućeg računa na koji se može obaviti isplata naknade, odnosno druge odgovarajuće dokumente za korisnike pravne osobe", stoji u Vipnetovim Općim uvjetima. U Općim uvjetima poslovanja HT-a ovo je pravo regulirano člancima 15.15. i 15.16., a za T-Mobile Točkom 78.U Hakomu kažu da korisnik koji želi iskoristiti ovo pravo, mora podnijeti zahtjev operateru na kojeg prelazi u roku od 30 dana. Nakon toga, odgovor od operatera mora primiti u roku od sedam dana i ako je usvojen u idućih mjesec dana treba dobiti iznos odštete na tekući račun."Hakom je do sada zaprimio četiri prigovora na probleme oko isplate odštete od strane korisnika, a u slučaju odbijanja zahtjeva za isplatom naknade, krajnji korisnik može podnijeti prijavu inspektoru elektroničkih komunikacija Hakoma", kažu u Hakomu. U Hakomu ističu da je kod fiksnih operatera situacija složenija.

Prilikom prijenosa broja iz jednog u drugi fiksni operater bitno je provjeriti o tome kako će ta usluga biti realizirana."U slučaju kada se radi o prijenosu broja između dva operatora koji koriste veleprodajni pristup HT-a, te isti ne realizira uslugu pravovremeno, operator primatelj prenesenog broja isplaćuje naknadu krajnjem korisniku, dok sukladno standardnoj ponudi potražuje naknadu od HT-a radi nepravovremene realizacije pristupa", kažu u Hakomu.U slučaju tzv. WLR usluge, krajnji korisnik nema pravo na naknadu budući da u tom slučaju nema prijenosa broja. Osim toga, jedan od stručnjaka na telekomunikacijskom tržištu upozorio nas je da je ključno za ostvarenje prava na ovu naknadu datum i vrijeme koje je dogovoreno za realizaciju usluge."Pripazite što potpisujete kad prenosite broj na drugog operatera, odnosno u tom standardnom obrascu obavezno morate unijeti datum i vrijeme kad će vam usluga biti realizirana. Ti podaci su oni koji se pohranjuju kod Hakoma i od tog vremena se računa spomenuto kašnjenje, a time i odšteta", kaže naš sugovornik.

Komentirajte prvi

New Report

Close