Crowdfunding donio 5,2 mil. kuna

Autor: Bernard Ivezić , 18. siječanj 2016. u 22:01
Novac Hrvatima doniralo 7673 donatora iz cijelog svijeta/Fotolia

Trillenium, Vitastiq, Baggizmo, Nephils Fall i STEMI najuspješnije hrvatske kampanje.

Unatoč nepovoljnoj financijskoj regulativi interes Hrvata za crowdfunding nastavlja se udvostručivati iz godine u godinu. Lani je preko tog novog oblika prikupljanja početnog kapitala i ispitivanja interesa tržišta sredstva za svoje projekte i proizvode prikupilo rekordnih 63 timova iz Hrvatske.

Oni su prikupili 5,3 milijuna kuna. Hrvoje Hafner, osnivač Crowdfunding.hr-a kaže da je paralelno porasla i uspješnost domaćih crowdfunding kampanja. Tako su lani 23 kampanja završile s potpuno ostvarenim ciljem, a ukupno ih je podržalo 7673 podržavatelja iz svih dijelova svijeta. "Lani su hrvatski projekti preko crowdfundinga prikupili više sredstava nego sve godine dosad zajedno, a čime je godišnji rast na razini od 90 posto", kaže Hafner.

Pet najuspješnijih
Prema istraživanju Crowdfunding.hr-a najuspješnija crowdfunding kampanja u prošloj godini bila je ona za Trillenium, 3D online trgovinu koju je pokrenuo Hrvoje Prpić. Jedan od najpoznatijih poslovnih anđela u Hrvatskoj preko britanske platforme za grupno investiranje Seedrs prikupio je od 347 investitora 292,3 tisuće dolara ili nešto više od dva milijuna kuna. "Vidi se veliki pomak u kvaliteti pripreme domaćih crowdfunding kampanja u odnosu na prethodne godine, a čini mi se da nam jedino nedostaje više tehnoloških startupa orijentiranih na potrošačku elektroniku koji puno bolje prolaze na Kickstarteru i Indiegogou", kaže Hafner.

 

90posto

više sredstava prikupili projekti iz Hrvatske tijekom 2015. godine

Dodaje da je najuspješniji crowdfunder u prošloj godini bio Oleg Maštruko, urednik časopisa Mrež@ i aktivni komentator koji je organizirao tri crowdfunding kampanje kroz koje je prikupio više od 20 tisuća dolara. Hafner dodaje da je poseban uspjeh to što su sve tri kampanje prošle uspješno. Na sceni, dodaje Hafner, još se ističu druga najuspješnija domaća crowdfunding kampanja od Vistastiqa u kojoj je sudjelovalo 873 donatora, a putem koje je prikupljeno 90,4 tisuće dolara. Slijedi kampanja Baggizma s 443 donatora i prikupljenih 44,1 tisuću dolara. Na četvrtom mjestu je kampanja za Nephils fall s 268 donatora i 32,7 tisuća dolara, a peta po uspješnosti je kampanja za robota STEMI-ja s 267 donatora i 32,3 tisuće dolara prikupljenih sredstava.

Novi program
Hafner navodi da je dodanu funkcionalnost u sklopu Indiegogo crowdfunding platforme donio InDemand program. "Pomoću njega pokretači kampanje prikupljaju novac i nakon što kampanja službeno završi, iskoristilo je desetak domaćih kampanja koje su tako prikupile dodatnih 1,2 milijuna kuna uz pomoć 1797 dodatnih podržavatelja", kaže Hafner. Dodaje da i globalno crowdfunding industrija nastavlja strelovit rast. Posljednje globalno provedeno istraživanje iz ožujka 2015. koje je obuhvatilo 463 različite crowdfunding platforme govori o očekivanih 34 milijarde dolara koje je prikupljeno u prošloj godini. Poseban rast vidi se na azijskom tržištu koje često nije u fokusu, a na kojem je samo u 2014. prikupljeno  više od 3 milijarde. "Kao primarna crowdfunding platforma u Hrvatskoj i dalje se koristi Indiegogo", zaključuje Hafner.

Komentirajte prvi

New Report

Close