Crowdfunding – “brza” lova uz minimalni rizik

Autor: Poslovni.hr , 24. lipanj 2015. u 15:43
Foto: BizIT

Kako uvjeriti internet zajednicu da je baš ono što vi nudite upravo ono što njima treba, a pritom i dobro zaraditi.

Tradicionalni put financiranja u startup svijetu obično kreće iscrpljivanjem vlastitih sredstava – jer tko će vjerovati u vašu ideju više od vas samih. Odmah nakon toga slijede velikodušni prilozi obitelji i prijatelja, a pokažete li ozbiljan potencijal neće proći dugo do prve ponude takozvanih “anđela” i inih investitora, čije financijske injekcije ponekad zadovolje sve vaše potrebe, a nekad su samo uvod u skupljanje papirologije za bankovne kredite. U svakom slučaju, što više sredstava se skupi u ranim fazama, tim bolje. Zato ako nemate dobrostojeće roditelje i rodbinu, vrijeme je da proširite krug prijatelja – i to hitno.

U proteklih 10 godina brojke se na crowdfunding platformama vrte u milijardama. Iako platformi ima mnogo, nisu sve za svakoga, piše BizIT.

Prvi korak: odabrati pravu platformu

Tri najpopularnije stranice kriju se iza imena Kickstarter, Indiegogo i Crowdrise. Svi služe istoj svrsi, a koliko su slične, toliko su i različite.

Kickstarter je najveća platforma od svih, a pomogla je prikupiti preko milijardu dolara za svoje korisnike. Njihova najveća kampanja utržila je čak 13 milijuna dolara. Svoje mjesto ovdje mogu pronaći filmovi, igrice, glazba, umjetnost, dizajn i tehnologija, dok se financiranje osobnih i humanitarnih potreba ne podržava, kao ni takozvani equity model u kojem donatori dobivaju dio tvrtke kojoj doniraju.

Indiegogo je s druge strane otvoren za sve vrste projekata, a jedini model koji nude je onaj zasnovan na nagradama. U prijevodu to znači da svi donatori dobiju nešto za svoje ulaganje, a nagrada je proporcionalna danom iznosu. Za razliku od Kickstartera, ovdje su dopuštene ama baš sve ideje.

Cijeli članak pročitajte ovdje.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Lovu je puno teže dobiti nego što to ovaki članci predstavljaju

New Report

Close