Budući programeri uče kroz igru

Autor: Marta Duić , 11. prosinac 2016. u 22:00
Leo Tot na radionici projekta Sat kodiranja za vukovarske školarce, Foto: Marko Mrkonjić / Pixsell

Projekt Hour of Code ruši predrasude da je programiranje nešto apstraktno i neshvatljivo.

Projekt Hour of code – Sat kodiranja koji i ove godine provodi Microsoft Hrvatska ima dugoročne i kratkoročne ciljeve. Kako objašnjava Leo Tot, predavač koji održava radionice za slavonske školarce, kratkoročno gledano cilj projekta je predstaviti kodiranje odnosno programiranje mlađoj populaciji učenika na interaktivan i zabavan način, kroz tematiku kao što su popularna videoigra Minecraft, animirani Disneyevi filmovi “Moana” i “Frozen”, “Star Wars”…

“Poanta je zainteresirati ih za novi oblik učenja, vježbanja na konkretnim primjerima, i ukloniti im iz glave misao da je kodiranje/programiranje, odnosno razvoj softvera u najširem obliku, nešto apstraktno i neshvatljivo, što nažalost većina današnje djece, pa i odraslih, i dalje smatra”, tvrdi Leo Tot.
Dugoročno želi se podići svijest o važnosti učenja programiranja, te uvođenja konkretnog ili općenitog oblika programiranja u redovnu nastavu, pritom koristeći se modernim tehnologijama. Također, želi se podići kvaliteta nastavnog plana iz područja IT tehnologija, pri čemu je opet naglasak na moderniziranju samog kurikuluma za navedeno područje.

“Nažalost suočavamo se s činjenicom da većina trenutnog obrazovnog kadra iz područja IT tehnologija ne izlazi iz krugova vidno zastarjelog kurikuluma i tako stvara negativan učinak na razvoj tehnologije općenito, a da ne pričamo o činjenici kako učenici uče pojedine stvari od kojih su neke zastarjele i više nisu u upotrebi, što je apsolutno neoprostivo. Svakako imamo razumijevanja da to ne vrijedi za sve škole u Hrvatskoj, te da je većina tih kritičnih stvari van njihove kontrole, i to je ono što zapravo pokušavamo i ispraviti projektima kako što su Hour of Code”, pojašnjava Leo Tot. 

Kako kaže, što se prije počne s obučavanjem pojedinaca, u ovom slučaju školaraca, to će zajednica imate veće beneficije, a školarcima je programiranje važno i nužno za građenje vlastite karijere te poslovnog profila.
“Na radionici ih očekuje na prvom mjestu zabava. Pokušat ćemo rekreirati događanja iz konkretne Hour Of Code aplikacije Minecraft u stvarnom životu. Na drugom mjestu ih očekuje konstruktivni pristup rješavanju problema zadanih u aplikaciji koje će opet moći isprobati odnosno rekreirati u realnom vremenu bude li nekakvih nejasnoća. Kroz takav pristup očekujemo puno bolje razumijevanje učenika, i svakako veći interes za programiranje”, objašnjava Tot. 

Reakcije na prvu radionicu održanu prošlog tjedna u Vukovaru, i više su nego izvrsne.
Ideja o mogućnosti rekreiranja neke igre u stvarnom životu potpuni je pogodak za bilo koji uzrast djece. Posebice ako oni mogu odigrati ključnu ulogu u njoj.
“Meni je to velik poticaj za daljnji rad. Svakako ova kompletna inicijativa ne prestaje završetkom Hour of Code projekta. Projekt je poslužio da se poveća interes djece za učenje razvoja softvera u bilo kojem obliku, tako da sljedeća radionica kodiranja počinje već sutra”, poručuje Leo Tot, voditelj radionica Microsoftova projekta Hour of code Leo Tot.

Komentirajte prvi

New Report

Close