Broj 1 u Hrvatskoj i dalje je eKupi iz MSAN grupacije

Autor: Bernard Ivezić , 05. travanj 2017. u 22:01
Darko Dujić, direktor Ceneje i Shopper's Minda Hrvatska/Tomislav Miletić/PIXSELL

Nezaustavljivi Kinezi – AliExpress lani utrostručio svoj tržišni udio u Hrvatskoj, a dobre rezultate bilježi i češki Mall.hr.

Agrokoru se posrećilo unazad godinu dana stvoriti barem jednu potpuno novu vrijednost. Razvikana Abrakadabra, koja kao ni ostatak koncerna nije bila pošteđena raznolikih nagađanja o svojim poslovnim rezultatima, uspjela se pozicionirati  među pet najvećih internetskih trgovaca u Hrvatskoj.  Pokazuju to rezultati trećeg godišnjeg istraživanja internetske trgovine u Hrvatskoj – State of Ecommerce Mind 2017, koje je u ožujku provela tvrtka Ceneje i njen portal Jeftinije.hr.

Darko Dujić, direktor Ceneje i Shopper's Minda Hrvatska nakon predstavljanja rezultata istraživanja na konferenciji sMind Ecommerce Day 2017. plasman Abrakadabre nije želio ni potvrditi ni opovrgnuti. Neslužbeno doznajemo da u pet najvećih internetskih trgovaca u Hrvatskoj ulaze eKupi, koji je i dalje najveći domaći igrač. Slijedi eBay, a ostatak grupe pet najuspješnijih, ne nužno tim redom, čine AliExpress, Amazon i Abrakadabra. "Ecommerce star je 25 godina, ali i dalje munjevito raste. U Hrvatskoj svi rastu, ali čak ni Amazon i eBay lani ovdje nisu rasli toliko brzo kao AliExpress. On je utrostručio svoj tržišni udio u odnosu na godinu ranije", kaže Dujić. Koliko je veliko hrvatsko tržište internetske trgovine nismo uspjeli doznati iz istraživanja sMinda.

 

2,7 mlrd.

kuna vrijedit će hrvatsko tržište internetske kupovine u 2017.

 Prema prognozama portala Statista ove se godine očekuje se da će eEcommerce rasti devet posto na promet od 2,7 milijardi kuna. Dujić kaže da posebno veliki pomak u branši iskazuju novi igrači. Pri tome navodi Abrakadabru, ali i dva velika strana trgovca. U Hrvatsku je početkom prošle godine ušao najveći češki internetski trgovac Mall.cz, i to pod brendom Mall.hr. Raste i najveći mađarski trgovac potrošačkom elektronikom Extreme Digital. Dujić pojašnjava da su i Abrakadabra i Mall.hr ostvarili zamjetne rezultate, iako s potpuno različitim pristupom tržištu.  Mall.hr se, naime, cijelo vrijeme pokušava što više držati ispod radara. Prema istraživanju State of Ecommerce Mind 2017, pet najvećih trgovaca u Hrvatskoj sada drži gotovo polovicu tržišnog kolača.

Preostalih top 20 igrača zajedno drži petinu tržišta, dok 34 posto tržišta otpada na sve ostale internetske trgovce u Hrvatskoj. "Ulaganja velikih igrača stvorila su pozitivan pritisak na tržište, posebno na male, takozvane garažne trgovce, koji u svojim nabavnim kanalima do sada nisu bili najtransparentniji i koji su naglasak stavljali na cijenu, a to se odrazilo i na ulaganja u kvalitetu što se vidi na primjeru vrhunske usluge Namještaj.hr-a", kaže Dujić. Dodaje da su takvi napori rezultirali smanjenjem broja korisnika interneta koji ne kupuju online s 12 na devet posto. Usto, povećala se prosječna potrošnja po transakciji za 7,6 posto u godinu dana. Kao idući prostor za utakmicu trgovaca Dujić vidi  dostavu. 

Web trgovac

Namještaj.hr šampion
Web trgovac godine u Hrvatskoj je Namještaj.hr, koji je zahvaljujući vrlo vjernim i zadovoljnim kupcima osvojio nagradu Web trgovca godine 2017. Champion Award. Kao glavni izazivač, odnosno dobitnik nagrade Web trgovca Challenger Award je SonusArt.hr. U izboru za web trgovca godine sudjelovalo je 22,4 tisuća online potrošača te stručna komisija.

Komentirajte prvi

New Report

Close