Bosch ima tehnologiju za pametne gradove budućnosti

Autor: Marta Duić , 10. studeni 2015. u 22:01
Hanno Miorini

Od hardverskih do softverskih rješenja, Bosch može pružiti nekoliko sustava kako bi se provele mjere ključne za razvoj pametnog grada.

Hanno Miorini, potpredsjednik odjela prodaje Automobilske tehnologije za područje Austrije i Jugoistočne Europe iz Robert Boscha AG govori o Boschovim pametnim projektima implementiranim u regiji, o tome kako njihova tehnološka rješenja mogu pomoći boljem funkcioniranju grada te kako je za razvoj pametnih gradova ključna suradnja svih gradskih sektora i odjela.

Iz vaše perspektive koliko je tehnologija ključna za razvoj gradova i zašto?
Tehnologija je sredstvo za postizanje cilja. Ona nam omogućuje stvaranje novih i inovativnih rješenja, ali treba biti povezana s inteligentnim rješenjima kako bi njena svrha unutar koncepta pametnih gradova pružila mnogostruke koristi, prednosti i uštede za te gradove u skladu s očekivanjima. Tehnologija nije glavna prepreka da bi pametni gradovi postali dijelom naše svakodnevice, naime taj proces danas više usporava nedostatak političkog angažmana, dijeljenja informacija i konkretni poslovni modeli koji nedostaju ili kaskaju.

Kako napreduje razvoj tehnologija za pametne gradova i Boschovih projekata na razini regije?
S tehnološkog stajališta, mi u Boschu smo na gornjem rubu. Trenutno kombiniranjem već postojećih i razvijenih tehnologija te rješenja radimo na stvaranju potpuno novih rješenja bilo u području mobilnosti, primjerice automatska vožnja ili drugima aspektima. Od naših početaka i prvih koraka na platformi razvoja pametnih gradova, Bosch grupacija pruža širok spektar mjera. To obuhvaća mnoge segmente, od povezanog grijanja, pametnog parkiranja automobila do raznih IOT aplikacija.

Kako Boschova tehnologija na primjeru svjetskih pametnih metropola može pomoći u funkcioniranju grada? Koliko bi mogla pomoći hrvatskim gradovima?
Od hardverskih do softverskih rješenja, Bosch može pružiti nekoliko sustava kako bi se provele mjere ključne za razvoj pametnog grada. Naša potpora hrvatskim gradovima u procesu da postanu 'pametni' ide u više smjerova. Možemo im pomoći s tehničkim savjetovanjima za konkretne provedbe pametnih projekata uključujući i svaki korak u tom lancu poput izgradnje specifičnih poslovnih modela ili studije izvodivosti projekta dok zajednički ne dođemo do cilja.

Koji su vaši planovi za budućnost u segmentu razvoja tehnologija za pametne gradove?
Radimo na širenju i integraciji naših trenutnih komponenata u sustavu tvrtke kako bi se mogli povezati s još više gradskih sustava nego što je danas slučaj. Uz uzlet koji smo ostvarili na tržištu, to je naša glavna prednost za budućnost koja je pred nama.

Kako teče proces od dobivanja ideje do realizacije projekta? Što je ključno u tom procesu i zašto?
S obzirom na naše iskustvo u tom području, najlakši, ali i dalje kompliciran način da pametni gradovi budu uobičajen koncept uključuje angažman na najvišoj mogućoj političkoj razini. Smatram da je kako bi dosegli tu razinu potrebna visoka uključenost i angažman te suradnja koja treba dovesti do toga da svi gradski odjeli i sektori shvate što je njihov zajednički cilj te da zajednički i surađujući idu prema tom cilju. Pametan grad ne obuhvaća samo jednu mjeru već uključuje povezivanje više relevantnih rješenja. Upravo ta rješenja ne ovise samo o jednom odjelu ili sektoru unutar gradske uprave, nego se temelje na međusobnoj suradnji svih gradskih odjela i sektora i to je jedini put prema uspjehu.

Možete li izdvojiti najvažnije tehnološko rješenje za pametne gradove?
U današnje vrijeme je u skladu sa stanjem na tržištu fokus prebačen na rješenja koja će vam osigurati brzu i jednostavnu pobjedu te prevlast na tržištu, a da je pritom riječ o dobro provjerenim rješenjima kao što su primjerice pametna rasvjeta ili pametno parkiranje. Oba spomenuta rješenja imaju uspostavljen poslovni model koji se temelji na uštedama, optimizaciji te istovremenom ispunjavanju kratkoročnih ciljeva i za onog tko stoji iza njega i za sam grad. 

Komentirajte prvi

New Report

Close