BMW i Renault električnim vozilima osvajaju Sloveniju

Autor: Poslovni.hr , 22. kolovoz 2016. u 15:36
Ubrzava prodaja električnih vozila u Sloveniji, Fotolia

Subvencije za vozila na električnu energiju povećane sa 5000 na 7500 eura.

Prošle godine bio je prvi put u Sloveniji u registriran 101 električni automobil, dok je ove godine do kraja srpnja, unatoč većim subvencijama za takva vozila, registrirano samo 67. Sudeći po tome, ekološki automobili nemaju budućnost u Sloveniji, ali zapravo prodaja snažno raste. Eko fond do kraja prošlog tjedna dobio je već 138 prijava za subvencije, a do kraja godine namjerava podijeliti svih 2,5 milijuna eura koliko je predviđeno za tu svrhu, pišu Finance.

 

300kilometara

raspon je vožnje 
modela BMW i3 s jednim punjenjem

Nakon pogleda na statistiku registracija eletričnih vozila dobiva se dojam da je prodaja takvih automobila u Sloveniji usporila, ali nije tako. Država je ove godine doista ušla u “električno doba”, navodi ljubljanski list, prema podacima Eko fonda, koji je od kraja veljače već dodijelio 532.714 eura subvencija za ukupno 89 električnih i hibridnih automobila, a još 49 aplikacija čeka na odobrenje. Doda li se tome 20 e-Golfova javnog holdinga Ljubljana, koji nisu uključeni u ukupan broj od 138, te najava kompanije Avant Car da će do kraja godine broj svojih električnih vozila povećati sa 15 na 50, možemo očekivati ​​još više električnih vozila na našim cestama, tvrde Finance.

Brzo do subvencija

Potrošena sredstva Eko fond za subvencije već prelazi prošlogodišnja od 490.131 eura zbog većih pojedinačnih subvencija, koje su, kada je riječ o potpuno električnim automobilima, porasle sa 5000 na 7500 eura. Kada Eko fond dostavi novac za još 49 aplikacija koje su trenutno na čekanju, iznos će prema procjeni lista gotovo dosegnuti milijun eura. Eko fond obećava da će novca biti, dva milijuna eura za tvrtke i poduzetnike i pola milijuna eura za fizičke osobe potrošit će se do kraja godine, a ako to ne bude dostatno, povećat će predviđena sredstva jer su električni automobili ključni za postizanje cilja održive mobilnosti. Eko fondu od primitka zahtjeva do isplate sredstava treba 90 dana, ali u fondu tvrde da da se u praksi sve rješava za nekoliko dana.

Eko fond dodjeljuje subvencije također i za vrlo skupe električne i hibridne automobile, kao što je Tesla S koji stoji između 70 i 100 tisuća eura ili BMW i8 s cijenom većom od 130 tisuća eura. “Njihov doprinos ciljevima države je jednak kao i kod jeftinijih električnih automobila, pa je najveći poticaj za njih jednak. Kupcima je ostavljen izbor koliko su spremni platiti za električno vozilo, a u stvarnosti je najskupnjih, očekivano, vrlo malo. Osim uštede energije i emisije ispušnih plinova, poticanjem kupnje električnih vozila javnim sredstvima promiče se i korištenje novih tehnologija, što bi trebala dugoročno pridonijeti smanjenju cijena i širokoj dostupnosti električnih vozila. To će, zajedno s drugim mjerama države, primjerice u području javnog prijevoza, pomoći postizanju cilja održive mobilnosti“, objašnjavaju iz Eko fonda.

 

210kilometera

bez punjena moći će 
voziti novi 
Renault Zoe

Prema mišljenju distributera Renaultovih električnih automobila, u posljednjih godinu dana povećanje subvencija Eko fonda i nove postaje za punjenje na autocestama, u urbanim područjima i izvan njih, još nisu imali pozitivan utjecaj na prodaju. Istovremeno, procjenjuju da potencijalni kupci odlažu kupovinu jer čekaju automobile s novom generacijom baterija koje će omogućiti dužu vožnju bez punjenja. Tako, dolazi Renault Zoe s mogućnosšću vožnje od 210 kilometara između punjenja, a predstavljen je i BMW i3 s rasponom od 300 kilometara.

Nove postaje za punjenje

Ove godine u Sloveniji je registrirano 21 Renaultovo električno vozila (12 modela Zoe i devet Kangoo Express). K tome, još 11 malih modela Twizy koji spadaju među laka vezila. Ipak, primat najprodavanije marke električnih vozila u Sloveniji, unatoč podacima Renaulta, odnosi BMW, jer je do kraja lipnja registrirano 17 električnih vozila BMW i3 i tri i8.

Sljedećih mjeseci može se očekivati ​​prava invazija električnih Renaulta, budući da su upućena 53 zahtjeva za subvencioniranje modela Zoe, a do kraja srpnja bilo je registrirano samo 12 takvih vozila. Među modelima na listi za subvenciju nalazi se BMW sa 16 zahtjeva fizičkih osoba i sedam za pravne osobe, dok za Nissan Leaf ima 14 zahtjeva fizičkih osoba i samo dva za Teslin model S.
BMW je inače aktivan i u izgradnji infrastrukture za punjenje ekoloških automobila, zajedno s Petrolom otvorio je postaju za punjenje električnih vozila.

Komentirajte prvi

New Report

Close