Nijedan veći grad u Hrvatskoj nije pošteđen prometnih gužvi koje u nadolazeće nam predbožićno vrijeme često prerastaju u prometni kolaps obilježen kilometarskim kolonama koje više stoje negoli se kreću. Svake godine iznova božićna shopping groznica, blagdanski popusti i zabavni programi u velikim trgovačkim centrima zaguše prilazne ceste, a pronalazak slobodnog parkirnog mjesta na parkiralištima i garažama postaje noćna mora.
Slična je situacija i u centru grada. Gotovo trećina vozača postaje agresivnijima na cestama zbog blagdanskog stresa. Prema novim studijama, prometne nesreće strelovito rastu danima prije Božića zbog rastresenih kupaca koji jure ne bi li sve stigli kupiti. Ako mislite da je putovati Zagrebom u predbožićno vrijeme loše, pomislite samo na vozače u Sao Paolu u Brazilu jedne večeri u svibnju 2014.godine, prometne gužve u špici dosegle su 344 kilometara kumulativnih kolona, prema podacima njihove gradske agencije za upravljanje prometom. Jasno je da je mobilnost u gradskim prostorima kompleksan problem na kojem treba konstantno raditi, a implementacija novih tehnologija su svakako važna komponenta u njegovom rješavanju.
344km
kumulativnih kolona automobila bilo je jedne večeri u Sao Paolu u Brazilu
Mobilisis u Smart City segmentu razvija rješenja koja će pomoći gradovima evoluirati u pametne gradove budućnosti i tako riješiti dio problema vezanih uz zagušenost. Jedan od njihovih zadnjih projekata je isporuka IoT rješenja brojača vozila za jedan trgovački centar u blizini Stuttgarta. Sustav brojanjem prolaska vozila bilancira broj slobodnih mjesta na ulazu u garažu i rampama na katove i prikazuje ga na prometnim znakovima. Kako tvrde u Mobilisisu, taj trgovački centar je inače vrlo posjećen, a ovaj sustav će im biti od velike pomoći u regulaciji prometa što će posebno doći do izražaja u predblagdansko vrijeme kada kupci tradicionalno pohrle u dućane.
Posebnost sustava u odnosu na prijašnje je da podržava brojanje prometa na rampama s dvosmjernim prometom jednim Mobilisis WiGo kontrolerom i Mobilisis MagSense snopom senzora. Na kraju važno je spomenuti i eksterne troškove prometa kao najznačajnije posljedice zagušenja u prometu. Izračun eksternih troškova zagušenja je složen, a najčešće se svodi na računanje izgubljenog vremena , odnosno vozila i sati kašnjenja te dodatno potrošeno gorivo. Ti izračuni uključuju i troškove stradavanja u prometu i štetnog djelovanja na okoliš. Zagušenja u prometu zbog negativnih posljedica i generiranja enormnih eksternih troškova zahtijevaju kontinuirano praćenje parametara prometa u realnom vremenu što je moguće jedino primjenom najnovijih Smart City tehnologija.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu