Najveća hrvatska hosting kompanija Avalon krenula je u širenje na američko tržište. Iako je sjedište tvrtke ostalo u Đurđevcu nedaleko Koprivnice novi ured Avalona nalazi se u središtu Manhattena, u blizini Central Parka u New Yorku. Tvrtka ima i svoju američku operaciju pod imenom Avalon Hosting LLC. Damir Mujić, osnivač i direktor Avalona kaže da ne strahuje od konkurencije u SAD-u nego je spreman za tržišnu utakmicu s najvećima.
Uspavano tržište
"Samo svjetsko web hosting tržište je u jednoj zreloj, uspavanoj fazi gdje je mnoštvo starih, staromodnih hosting tvrtki koje su zapele u vremenu i prostoru pri čemu najveće kotiraju na burzi i na prvom mjestu su im dioničari i profit, a zadovoljstvo korisnika i inovacija su im periferne stvari", kaže Mujić. Dodaje da je većina najpoznatijih svjetskih hosting kompanija danas u vlasništvu jednog jedinog holdinga kojeg opisuje kao organizaciju "vrlo upitnih namjera i budućnosti".
Mujić
Zašto ne kombinirati najbolje od oba i više zapošljavati u Hrvatskoj, a više izvoziti u SAD.
Mujić ističe da niti jedan imperij ne traje vječno. "Koliko ćemo mi uspjeti u svojim planovima, vrijeme će pokazati, ali mislim da će se hosting tržište značajno promijeniti u godinama koje dolaze", kaže Mujić. Navodi da Avalon već nekoliko godina razvija vlastitu cloud hosting platformu. Pojašnjava da su među prvim hosting providerima u svijetu koji su prebacili shared web hosting korisnike na cloud. U naredna dva mjeseca Avalon planira cijeli svoj sustav nadograditi na novi superbrzi SSD storage, što će značajno ubrzati i povećati kapacitete. Isto tako, razmatraju razne opcije kako bi povećali zaštitu od DDoS napada na svoju mrežu i korisnike s obzirom da broj takvih napada sve više raste.
"Trenutno je u beta fazi i naša web aplikacija, odnosno svojevrstan dashboard, s kojim planiramo kroz neko vrijeme popuno zamijeniti sve te ružne, zbrčkane i pretrpane kontrolne panele s kojima se susreću korisnici", kaže Mujić. Naglašava da im je cilj približiti web hosting uslugu normalnom, običnom korisniku. Cilj je da običnom korisniku takva usluga bude jednostavna za koristiti, dostupna na svim njegovim uređajima bez obzira gdje se nalazio, te da ga spasi nepotrebnog gubljenja vremena i živaca.
U fazi testiranja
"Pri tome ne treba biti uspavan, jer IaaS koji nude Amazon, Microsoft i Google s jedne strane te SaaS koji nude Wix, Shopify i Weebly s druge strane trenutačno nisu konkurencija tvrtkama poput Avalona, ali to ne znači da ne moramo ići naprijed i ono što želimo postati je evoluirati postojeći web hosting u cloud kao platformu (PaaS), te omogućiti korisnicima jednostavnu uslugu integriranu s drugim popularnim cloud servisima", kaže Mujić. Dodaje da je to ono na čemu rade. Avalon, pojašnjava, već testira takav sustav, a Mujić najavljuje da će uskoro biti predstavljen i njihovim korisnicima. "Iz ovoga je jasno i zašto s tim idemo na američko tržište, jer hrvatsko tržište kao i ostatak regije je malo, siromašno i ne omogućava nam dovoljno brzi rast", kaže Mujić.
Cilj izvoz
Stoga je krajem prošle godine Avalon cjelokupno svoje poslovanje u BiH izdvojio u zasebnu tvrtku i prodao je lokalnom igraču Global Internetu. Sredstva od prodaje usmjerio je u razvoj i širenje. Navodi da se više nije želio natjecati cijenama već najboljom ponudom. "Hrvatska nije tržište na kojem mogu ostvariti globalni rast i uspjeh, ali je izuzetna lokacija s odličnim talentima i vrijednim ljudima za razvoj usluga, tehničku podršku i druge operativne poslove pa sam si postavio pitanje zašto ne kombinirati najbolje od oboje i više zapošljavati u Hrvatskoj, a više izvoziti u SAD", kaže Mujić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu