Audi, Mercedes i BMW voze na robotici iz Kućan Marofa

Autor: Suzana Varošanec , 21. kolovoz 2014. u 22:01
Industrijski roboti njihova su niša

Desetak inženjera Atinela od njih ukupno 16 upravo u Ingolstadtu rade na puštanju u rad proizvodnoga pogona za novi Audi 4.

Mala varaždinska tvrtka Atinel, koja se bavi inženjerstvom u automatici, telekomunikacijama, informatici i elektrici, 90 posto biznisa ostvaruje projektiranjem, programiranjem i puštanjem u pogon automatiziranih proizvodnih linija za potrebe njemačke autoindustrije. Lani se preselila iz varaždinskog Tehnološkog parka u vlastite poslovne prostore u Kućan Marofu, i to nakon što joj je tamo postalo "pretijesno". Tamo sad rade početne faze složenih projekata automatizacije prema narudžbama Mercedesa, BMW-a i Audija. 

Bez konkurencije
Zahvaljujući stručnosti radnika od osnutka 2006. s početnim minimalnim temeljnim kapitalom od 20 tisuća kuna Atinel je u međuvremenu tehničkim znanjem stvorio jake reference. One najnovije vezane su uz područje programiranja i implementacije industrijskih robota u proizvodne procese automobilske industrije, u čemu nemaju konkurencije na domaćem tržištu. Osnivač i vlasnik,  diplomirani inženjer elektrotehnike Krešimir Androlić, kaže za Poslovni dnevnik da ima uspješan tim ljudi koji su često bolji od međunarodne konkurencije.

 

5,5milijuna

kuna prihoda ostvarili su lani

"Atinel je danas svuda gdje je industrija, a to, na žalost, znači da je malo prisutan na hrvatskom tržištu. Radimo ovdje iz čistog lokalpatriotizma, pa tako, primjerice, od 10 posto tih aktivnosti ostvarimo dva posto prihoda. Usmjereni smo na rastuću automobilsku industriju, koja stalno razvija nove tipova vozila te gradi nove tvornice ili adaptira postojeće", kaže Androlić. Među hrvatskim tvrtkama za koje su obavili neke oblike automatizacije izdvaja MIV Varaždin, LPT Prelog, Inu rafineriju Rijeka… Za ilustraciju ovdašnjih potreba za robotikom, svjetlosnim godinama udaljenim od naprednih zemalja, Androlić navodi podatak da sva industrija u Hrvatskoj danas raspolaže sa 150 do 200 industrijskih robota, a samo jedan pogon automobilskog diva s kojim rade ima ih po 600, a postoje i pogoni s njih tisuću.

Trenutačno je 10-ak inženjera Atinela u Ingolstadtu, gdje rade na projektu za Audi. Rade na puštanju u rad proizvodnoga pogona za novi A4. Proljetos su završili sličan posao za Audi u Mađarskoj, koji je vezan uz proizvodnju novog A3. U ovoj godini još su angažirani i na dvama projektima za Mercedes, za nove proizvodne linije u Bremenu i Sindelfignenu pokraj Stuttgarta. I prošla je godina bila u istom znaku, pa od većih projekta ističe onaj za Mercedes u Bremenu te za Audi u Györu u Mađarskoj. 

 

Androlić

Radimo ovdje iz lokalpatriotizma, od 10% tih poslova ostvarimo 2% prihoda

Solarna elektrana
"Prihodi su nam lani iznosili 5,5 milijuna kuna, dok će u ovoj godini biti između sedam i deset milijuna kuna", kaže Androlić.   Na osnovnoj djelatnosti – projektiranju, programiranju i puštanju u rad automatiziranih industrijskih linija radi 16 zaposlenih. Svi su visokoobrazovani inženjeri elektrotehnike, strojarstva i informatike, prosječna im je dob ispod  30 godina. Kako ih je većina došla ravno s fakulteta u Atinel, koristili su državne poticaje za zapošljavanje pripravnika. No, osim toga, kaže Androlić, tvrtka nije dobila ni kune poticaja. Što se planova tiče, do kraja godine slijedi novo zapošljavanje, a ovogodišnju dobit investirati će u razvoj. Tako je u 2014. povećan temeljni kapital sa 780.000 kuna na 2,18 milijuna.

A nakon što je ove godine otvoren odjel robotike u kojem se četiri inženjera bave programiranjem industrijskih robota, vlasnik razmišlja o osnivanju strojarskog odjela za proizvodnju automatiziranih strojeva. Uz razvojne planove u core biznisu, zanimljive su i najave disperziranja djelatnosti. U taj je pothvat već krenuo reinvestiranjem dobiti iz protekle dvije godine, i to u solarnu elektranu. Androlić je opisuje kao jednu od većih integriranih u Hrvatskoj, a službeno otvaranje je ubrzo."Usmjeravanjem dobiti u različite poslovne aktivnosti Atinel namjerava maksimalno disperzirati poslovni rizik. Investirat ćemo u grane koje su nam bliske, poput energetike, kako ne bismo bili ovisni samo o autoindustriji", najavljuje ponosni vlasnik tvrtke koja je u sjevernoj i središnjoj Hrvatskoj među 100 najboljih malih i srednjih tvrtki.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Samo mogu napisati: BRAVO DEČKI, KAPA DOLJE!!!!!

New Report

Close