Atlantic uvodi robote, a Erste preokreće bankarstvo

Autor: Bernard Ivezić , 07. lipanj 2017. u 08:06
Predstavnici kompanija raspravljaju o dosezima u uvođenju novih tehnologijaTomislav Miletić/PIXSELL

Na SAP-ovu forumu igrači iz različitih industrija predstavili svoje planove u digitalnoj preobrazbi i na koje načine provode procese zbog tehnoloških promjena.

Atlantic grupa trenutačno vodi tender za digital marketing hub kroz koji će preskočiti trgovce, svoje posrednike, na putu izravnog upoznavanja kupaca svoje robe. Erste banka, pak, planira s početkom 2018. mobilno bankarstvo u Hrvatskoj preokrenuti naglavačke – razvija jedinstvenu mobilnu aplikaciju koja će omogućiti da se iz nje može ‘bankariti’ s Ersteom, ali i svim njenim konkurentima.

To su samo neki od primjera tektonskih promjena na koje se spremaju veliki igrači iz raznih industrija u Hrvatskoj, a koji su se u utorak u Zagrebu na SAP Forumu 2017. okupili kako bi predstavili svoje planove u digitalnoj transformaciji.

Rumyana Trencheva, izvršna direktorica SAP-a za jugoistočnu Europu, istaknula je da digitalna transformacija banke, trgovce, distributere i druge biznise pretvara u softverske kompanije.

“Svijet ide prema digitalnim poslovnim platformama koje omogućuju biznisima da brzo grade svoje procese i intelektualni kapital i zato će igrači poput banaka i Atlantica prerasti u softverske kompanije”, kaže Trencheva. Uz tehnološki napredak digitalnu transformaciju kompanija požuruje i Europska komisija. Od iduće godine, navodi Trencheva, Hrvatska će biti zahvaćena valom krupnih regulatornih promjena, od GDPR-a koji će utjecati na način kako se koriste podaci u svim kompanijama, preko PSD2, koja će liberalizirati bankarski sektor.

“Do prije koju godinu najviše smo radili s trgovcima, a ove godine baš zato su nam glavni klijenti iz svijeta bankarstva i osiguranja”, kaže Trencheva. Mladen Pejković, viši izvršni direktor za ICT, razvoj i korporativnu strategiju Atlantic grupe kaže da digitalnu transformaciju provode u tri smjera. Uvode digital marketing hub kako bi bolje upoznali kupce, jer to više nisu samo trgovci. Operativno konsolidiraju IT i pripremaju administraciju da se umjesto repetitivnim poslovima bavi analitikom. To je jedan od najzahtjevnijih zadataka, jer kompanija prodaje na 40 tržišta, a nastala je kroz akvizicije pa ima različite sustave u prodaji i logistici. Pejković kaže da se pripremaju i za automatizaciju. Navodi da imaju skladište bez prozora u kojem rade samo roboti.

“Amazon je upravo najavio da kreće s Uberom za kamione, napadaju i naš biznis, a u Hrvatskoj 75% kamiona koji se vraćaju iz Osijeka za Zagreb su prazni. Nije Amazon izravna prijetnja, ali pokazuje trend o kojem moramo voditi računa”, kaže Pejković.

Dejan Donev, direktor tima za digitalnu transformaciju u Erste banci kaže da oni isto to vide u Appleu, koji je počeo izdavati vlastite kartice i baviti se platnim prometom. “Imamo interni startup koji radi na razvoju novih usluga i proizvoda te banka odlučuje kad će i kako s čim ići”, zaključuje.   

Komentari (1)
Pogledajte sve

svako svog konja hvali

New Report

Close