Alat za analizu stanja u trgovini postaje hrvatski AI izvozni adut

Autor: Lucija Špiljak , 27. listopad 2020. u 22:00
Direktor Goran Kalanj

S Besplay Adriom koja je app razvila nastavit će investirati u proizvod koji u svijetu gotovo da nema konkurencije.

Serengeti, jedna od vodećih developerskih kompanija u Hrvatskoj, nedavno je potpisala ugovor sa zagrebačkim startupom Besplay Adria, kojim postaju suvlasnici njihove aplikacije RedAI, rješenja koje u nekoliko jednostavnih koraka analizira stanje police u maloprodajnim lancima.

Proizvod nema puno konkurencije, a u Serengetiju ga namjeravaju plasirati izvan Hrvatske i od njega napraviti uspješan izvozni proizvod. Već su dobili i prve klijente iz područja umjetne inteligencije.

Osnivač i direktor tvrtke Goran Kalanj kaže da je dogovor o partnerstvu s Besplay Adriom oko zajedničkog ulaganja u razvoj aplikacije pao brzo jer su obje strane prepoznale međusobnu snagu.

Pritom je istaknuo da budućnost IT-ja vidi upravo u umjetnoj inteligenciji te da će buduća poslovanja i strategije uvijek biti poduprte tehnologijama, a da će biznis i tehnologija biti neraskidivo isprepletene.

Ne ispuštamo iz vida

Serengeti je sad zakoračio u retail industriju, u kojoj ulaganja u tehnologiju na svjetskoj razini rastu iz godine u godinu. Kako Kalanj navodi, najviše se ulaže u softver, uz naglasak na alate digitalnog marketinga, analitiku, mobilne aplikacije, e-commerce stranice i umjetnu inteligenciju.

“Maloprodaja je iznimno propulzivna industrija koja od digitalizacije i ulaganja u IT razvoj može dobiti puno, a Serengeti znanjem i iskustvom može tome doprinijeti. Poslujemo u različitim državama svijeta, već smo se etablirali kao profesionalci u enterprise softver rješenjima i u sposobnosti da upravljamo distribuiranim timovima, ali i da ponudimo cjelokupni paket koji uključuje i dokumentaciju, razvoj, testiranje i implementaciju DevOpsa.

Poput Besplay Adria, i mi smo bili startup i ta filozofija i motivacija iza startup priče je nešto iz čega smo izrasli. RedAI je proizvod koji vidimo kao maloprodajni ‘must have’ i koji ćemo zastupati na stranim tržištima, Serengeti će aplikaciji RedAI pristupiti i kontinuiranim tehnološkim unapređivanjem”, ističe Kalanj.

RedAI-u su primarni target proizvođači u FMCG/CPG branšama (roba široke potrošnje) dok će drugi dio faze biti retaileri. Direktor kaže da će prvi klijenti i korisnici vani biti veliki i najveći igrači u svojim kategorijama, tzv. Category Captain jer najviše ulažu u tehnologije.

“Imamo već dva velika klijenta iz područja FMCG-a, jedan iz pivarske, a drugi iz snack industrije i intenzivno razvijamo ta dva projekta, jer je RedAI aplikacija koja se prilagođava svakom kupcu pojedinačno. Naravno, ne ispuštamo iz vida druge potencijalne kupce”, kaže direktor.

Od tzv. one-man-banda razvili su se iz startupa u tvrtku sa 150 zaposlenih, od razvoja sve do marketinga i prodaje. Lani su uprihodili oko 48 milijuna kuna, a ove očekuju rast prihoda od 10 posto. Kalanj ističe da u tvrtki cijene i gaje vrijednosti poput timskog rada, zajedničkog učenja i rada, ambicioznosti, agilnosti i profesionalnosti.

“Tijekom lockdowna se vidjelo koliko su naši zaposlenici proaktivni, sposobni se prilagoditi različitim i neočekivanim situacijama te u svemu ostati profesionalci. Nama je izuzetno važno da ljudi uvijek održavaju svoju kvalitetu života”, navodi Kalanj.

Dodatno oplemenjuju biznis

Serengeti radi s različitim industrijama, a veliki dio njihova poslovanja je u financijskom sektoru; u jednoj velikoj europskoj banci, za koju rade nekoliko godina, preuzeli su kompletni core banking, a za jednu financijsku instituciju rade na migraciji iz monolitne u mikroservisnu arhitekturu što, kaže direktor, olakšava poslovanje.

“Naš djelokrug tehničkog konzaltinga pokriva različite domene poput Automatskog testiranja, DevOpsa, arhitekture i najboljih Scrum praksi. Fokusirani smo na svoj osnovni biznis i nastojimo ga dodatno oplemeniti kroz konstantno učenje kako bismo uvijek bili na prvoj liniji svih tehnoloških trendova relevantnih za naše poslovanje.

Ne želimo se raspršiti, na tržištu je danas mnoštvo IT tvrtki, a nama je u cilju zadržati oko sebe plavi ocean mogućnosti, umjesto naguravanja s drugima u područjima gdje možda nismo dovoljno kompetentni i iskusni”, ističe Goran Kalanj.

Komentirajte prvi

New Report

Close