Airt platforma developerima i kompanijama omogućava rapidne rezultate, povećanje prihoda i smanjenje troškova

Autor: Lucija Špiljak , 13. rujan 2021. u 22:00
Hajdi Ćenan, suosnivačica startupa airt/D. VIŠNJIĆ/PIXSELL

‘AI je danas kao internet; nije pitanje hoće li se koristiti u kompanijama već – kada. Tko to ne shvati, neće biti konkurentan’.

U srpnju ove godine osnivači hrvatskog startupa airt Hajdi Ćenan i Davor Runje prijavili su patent za globalnu zaštitu svog novog algoritma za učenje i predviđanje ponašanja korisnika iz strukturiranih podataka kakvi se najčešće koriste u poslovnom svijetu.

Radili su gotovo tri godine na dubinskom razumijevanju i rješavanju problema predviđanja ponašanja krajnjih kupaca kroz event podatke, te inovirali tehnike dubokog učenja.

Dva mjeseca kasnije Hajdi Ćenan je na najvećem developerskom događaju u Europi, Infobip Shiftu u Zadru prošli tjedan, najavila da će developerima omogućiti korištenje njihova sustava putem API-ja (application programming interface).

Više o ciljevima i planovima otkrila nam je na 3. Fažana Media Festivalu održanom od 6. do 12. rujna, gdje se u organizaciji Ureda Europskog parlamenta u Hrvatskoj raspravljalo i o umjetnoj inteligenciji i digitalnom gospodarstvu.

“Cijeli svijet gledamo kao tržište i smatramo da naš algoritam ima velik potencijal, zato smo platformu i stavili na raspolaganje developerima. Primijetili smo da kod nas, ali i u svijetu postoji problem manjka AI stručnjaka i data scientista”, rekla je Ćenan.

Kako su ranije istaknuli iz airta, tek trećina AI projekata je uspješna, gotovo polovina ne uspije izaći iz pilot faze i ući u produkciju, a i tada ih još trećina propadne zbog nedovoljno dobrih podataka, nedostatka pristupačnog razvojnog okruženja te kroničnog nedostatka stručnog kadra.

Kako zaobići problem?

“Kada kompanije žele implementirati AI u svom poslovanju, često se dogodi da ti projekti nisu dovoljno dobri i dugo traju, nema dovoljno znanja i iskustva, odnosno ljudi koji to mogu iznijeti. Implementacija AI-ja nije jednostavna, to je kompleksan proces, no mi želimo pomoći i odraditi teški posao.

U airtu smo kroz tri godine razvijali algoritme, tehnike dubokog učenja koje mogu zaista tu vrstu podataka kvalitetno obraditi i brzo dobiti rezultate. Zato smo se zapitali zašto ne bismo platformu dali na raspolaganje drugima, što većem broju tvrtki?

Tako kompanije ne moraju imati AI stručnjake koji će je znati koristiti, jer imaju našu platformu kao servis na koju putem API-ja spajaju svoje podatke i poslovanje.

Developeri znaju tehnologiju i biznis u kojem rade, dapače, znaju kako to funkcionira i što im treba, a mi im želimo dati alat za primjenu”, pojasnila je H. Ćenan.

Detaljni cjenik još nisu napravili, ali bit će, prema sadašnjim planovima, nekiooblik pretplate koja ovisi o količini podataka i vremena. Cijena će, kaže Ćenan, svakako biti puno niža nego da kompanije to pokušaju interno napraviti.

“Tvrtke od ovakve vrste obrade podataka mogu očekivati povrat investicije kroz povećanje prihoda, smanjenje troškova, a moći će rezultate vidjeti vrlo brzo, kroz nekoliko tjedana ili mjeseci, što bi inače vjerojatno trajalo godinama.

AI je danas kao internet; nije pitanje hoće li se koristiti u kompaniji, već – kada, jer kompanija u protivnom neće biti konkurentna i nestat će. Umjetna inteligencija omogućava donošenje brzih, boljih i točnijih odluka.

Kao najbrži doseg što većeg broja krajnjih korisnika vidimo kroz tvrtke koji su dobavljači usluga i/ili već imaju svoja rješenja, a za koja našu platformu mogu iskoristiti kao nadogradnju i novu vrijednost prema postojećim klijentima. Tako će i nama biti lakše kroz integratore doći do novih kupaca”, zaključila je Hajdi Ćenan.

Lista čekanja

Airtova platforma dostupna je u private beta obliku na beta.airt.ai/, a za testiranje se mogu na listu čekanja prijaviti svi developeri koji bi je htjeli iskušati za potrebe svojih kompanija.

Proces spajanja na platformu i korištenje su jednostavni – potrebno je potvrditi developer account i putem API-ja povezati podatke. Zatim se odabere što se želi predvidjeti, primjerice koji će korisnici najvjerojatnije prestati koristiti uslugu (churn) i pokrenuti treniranje.

Komentirajte prvi

New Report

Close