Autor: © Portal croenergo.eu (T.M.) / ENERGO MEDIA SERVIS
ABB, vodeća grupacija za elektroenergetiku i automatizaciju, predstavlja novu platformu za visokonaponske motore s rebrastim hlađenjem, koja se odlikuje malim dimenzijama, visokom gustoćom snage, visokom pouzdanošću i jednostavnim održavanjem. Ovaj motor je proizvod ABB-ovog višegodišnjeg tehnološkog znanja i iskustva te njegove predanosti rada na smanjenju ukupnih troškova vlasništva, koja je fino podešena s optimiziranim korištenjem materijala, poboljšanim protokom zraka u motoru i inovativnim novim dizajnom konstrukcije motora.
Nova generacija HXR motora nazvana NXR, postavlja novi standard u kategoriji motora s rebrastim hlađenjem. Ona ne samo da isporučuje više snage u istoj veličini kućišta, nego daje i više snage po kilogramu. Postignuta je bolja ravnoteža radne temperature motora, što za posljedicu ima veće intervale između servisa.
NXR motor ne samo da ima više kilovata, već i više znanja po kilogramu u odnosu na bilo koji drugi postojeći visokonaponski motor s rebrastim hlađenjem što je golemi inženjerski pothvat u kojem se vodilo računa o cjelokupnom životnom ciklusu motora i svakom njegovom detalju.
Svojom novom strukturom kućišta i novom tehnologijom, ovi motori upotpunjuju postojeći opseg ABB-ovih visokonaponskih motora s rebrastim hlađenjem. Rezultat je vidljiv kroz revolucionarna vanjska i unutarnja svojstva motora.
Hlađenje je značajno poboljšano, kako unutar tako i izvan motora. Za proučavanje protoka zraka i proučavanje različitih mehanizama hlađenja se koristila dinamika hlađenja fluida i ne postoji niti jedan detalj u motoru koji nije optimiziran.
Površina hlađenja je maksimizirana, a oblik, veličina i položaj rebara za hlađenje su optimirani. U procesu optimizacije strukture su uzeti u obzir i svi mogući dodatni uređaji koji se montiraju na kućištu motora. Zbog toga vanjsko strujanje zraka za hlađenje uvijek slobodno putuje duž motora, bez obzira na uređaje koji se dodatno montiraju na kućište.
Radna temperatura u motoru je dobro uravnotežena između pogonskog i ne-pogonskog kraja, što pridonosi duljem radnom vijeku ležajeva i duljim intervalima između podmazivanja. Oblik namotaja je također poboljšan radi povećanja gustoće snage motora. ABB je razvio potpuno nove alate za precizno oblikovanje namotaja kako bi osigurao optimalno korištenje aktivnog materijala.
Cijela konstrukcija motora je fleksibilna i promjenjiva, što nudi potpuno nove mogućnosti prilikom instalacije. Sve komponente izvan kućišta se mogu instalirati tako da budu idealno pozicionirane. Glavna i pomoćna priključna kutija se mogu fleksibilno montirati na obje strane i na oba kraja motora. To omogućuje korištenje istog motora na različitim mjestima u različitim primjenama, što u mnogim slučajevima predstavlja veliku ekonomsku prednost za vlasnike postrojenja.
Za optimizaciju korištenja materijala kućišta se koristilo modeliranje metodom konačnih elemenata. To je rezultiralo detaljima poput širih nogica i manjeg kućišta, koji osiguravaju ekstremno čvrstu konstrukciju s minimalnim vibracijama koja zadovoljava sve glavne međunarodne standarde. Konačni ishod je iznimno pouzdani motor, koji je jednostavan za montažu, održavanje i upravljanje.
Zahvaljujući pripremljenim mjestima za montažu duž okvira motora, montaža dodatnih uređaja na okvir motora je jednostavna. Dostupan je čitav niz standardnih dodatnih uređaja, uključujući ABB MACHsense-P i ABB MACHsense-R uređaje za nadzor stanja. Mnogi detalji, poput ovalnih rupa za montažu na širim nogicama i kanal za kabele za dodatno ožičenje, pridonose jednostavnijoj instalaciji i daju savršene rezultate.
Novi motori su osmišljeni s ciljem da budu jednostavni za održavanje i nadzor. Zahvaljujući njihovom dizajnu, omogućen je jednostavan pristup svim dijelovima koje je potrebno održavati te brza zamjena maziva. Endoskopom je moguće provjeriti krajeve namotaja i ležajeve bez potrebe skidanja ležajnih štitova. ABB MACHsense-P i ABB MACHsense-R uređaji za nadzor stanja se mogu jednostavno montirati na unaprijed pripremljene spojne točke motora, što održavanje motora čini jednostavnim i smanjuje troškove kada je motor izvan funkcije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu