800 milijuna kuna – brojka koja stoji iza prodaje digitalne dividende

Autor: Poslovni.hr/Hina , 21. siječanj 2014. u 16:42
Dražen Lučić, predsjednik vijeća Hakoma. Photo: Goran Jakus/PIXSELL

‘Prodaja’ digitalne dividende (oslobođenih radiofrekevencija s prelaskom s analognog na digitalno emitiranje) operatorima stvar je koju je Hrvatska učinila među prvih pet zemalja u Europi.

Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) danas je u Zagrebu organizirala prvi Dan tržišta okupivši 100-ak najrelevantnijih sudionika na hrvatskom telekomunikacijskom i poštanskom tržištu i predstavilo im pozitivne lanjske pokazatelje tog tržišta.

To je tržište profitabilno i jedno od najvitalnijih u hrvatskom gospodarstvu, ocijenio je predsjednika Vijeća HAKOM-a Dražen Lučić.

Po podacima iznesenim na skupu, održanom u Hotelu Antunović, operatori elektroničkih komunikacija prošle su godine za 10 i više posto pojačali ulaganja u infrastrukturu, tehnolgije i usluge u odnosu na 2012. kada su njihova ulaganja bila blizu 1,7 milijardi kuna.

Tome je pridonijela i 'prodaja' digitalne dividende (oslobođenih radiofrekevencija s prelaskom s analognog na digitalno emitiranje) operatorima, što je Hrvatska učinila među prvih pet zemalja u Europi i čime je HAKOM državnom proračunu prošle godine uprihodio oko 800 milijuna kuna, naglasio je Lučić.

Hrvatska i njeni telekom operatori među prvima su u Europi i po uvođenju novih tehnologija, LTE-a te IMS-a (najnoviji tehnološki multimedijski sustavi), a ne zaostaje ni po gustoći širokopojasnog pristupa internetu koji je prošle godine porastao za daljih 10 posto, na ukupnih 31,45 posto.

Važnim je pri tom Lučić označio porast gustoće tog pristupa u pokretnim mrežama, sa 7,6 posto u 2012. na gotovo 10 posto u prošloj godini, što znači i veliko 'prisustvo' mobilnih uređaja u Hrvatskoj za taj pristup, poput smartphonea, tableta i sličnih, a nešto manji porast gustoće zabilježen je i u nepokretnim mrežama, s oko 21 posto na 21,6 posto.

Tržišni udjeli dionika na tržištu elektroničkih komunikacija prošle se godine nisu bitno mijenjali, a iako su neki operatori imali financijskih problema u poslovanju, pa neki ušli i u postupke predstečajnih nagodbi čija se 'razrješenja' očekuju ove godine, Lučić je istaknuo da najveći dionici na tržištu i dalje ostvaruju impresivne financijske rezultate, usprkos recesiji i smanjenju cijena usluga.

Činjenica je, rekao je, i da hrvatski građani sve više koriste razne telekomunikacijske usluge čije su cijene dosta manje nego prije pet-šest godina.

Za to, kao i poštansko tržište, koje je prošle godine liberalizirano, te za tržište radijskih i TV nakladnika, kazao je da ih ove godine čeka dalja konsolidacija. Pritom se očekuje nastavak porasta gustoće širokopojasnog pristupa internetu, porast podatkovnog prometa, stabilizacija održive univerzalne poštanske usluge i porast tržišnog udjela novih poštanskih usluga te prijenosa paketa, a kao i do sada HAKOM nastojati održati 'fer-play' tržišnu utakmicu vodeći računa i o zaštiti korisnika, posebno djece, te o interesima države.

S obzirom da je hrvatsko tržište sada dio jedinstvenog EU tržišta, zamjenik predsjednika Vijeća HAKOM-a, ujedno i potpredsjednik europskog regulatornog tijela BEREC Domagoj Jurjević istaknuo je važnost poticajnog reguliranja tog tržišta u skladu s direktivama i zakondavstvom EU-a, za što HAKOM dobiva brojna priznanja u međunarodnim tijelima.

Komentirajte prvi

New Report

Close