Facebook je ovog tjedna lansirao oglašivačku platformu Atlas koja omogućava praćenje ponašanja korisnika na različitim uređajima te bolje mjerenje učinkovitosti marketinških kampanja. Platformu je Facebook ranije preuzeo od Microsofta i prilagodio svojim potrebama, a smatra se da će konkurirati Googleovom AdSenseu.
Najveća društvena mreža na svijetu i inače je poznata po čestom uvođenju novih opcija, značajki i proizvoda, a ove godine predstavila ih je ili najavila popriličan broj. Neke od novih mogućnosti brzo su prihvaćene od korisnika, bilo privatnih ili poslovnih, dok se za neke čini kako su brzo potonule u zaborav.
Podsjećamo na nekoliko stvari koje Facebook uveo ove godine, među kojima ima onih koje sigurno koristite svakodnevno, ali i onih koje su vam možda prošle "ispod radara".
Nove značajke za video
Facebook je ovog mjeseca počeo uvoditi značajku koja korisnicima i stranicama daje informaciju o tome koliko puta je pregledan videozapis koji su objavili na najvećoj društvenoj mreži. To vrijedi samo za sadržaj objavljen nakon 8. rujna, a čini se kako nova opcija još nije dostupna svima. Druga značajka koju je Facebook počeo testirati je prikaz prijedloga drugih videa ispod netom ogledane snimke.
Save – 'snimalica' linkova
Ovog ljeta Facebook je predstavio opciju 'Save' koja vam omogućuje pohranjivanje zanimljivih linkova s news feeda tako da ih možete čitati kasnije, kada uhvatite više vremena. Riječ je sasvim sigurno o jednoj od korisnijih mogućnosti koje je Facebook uveo u posljednje vrijeme.
Slingshot
Najveća društvena mreža Facebook lansirala je u lipnju novu mobilnu aplikaciju – Slingshot. Riječ je o svojevrsnom odgovoru Facebooka na popularni servis Snapchat, koji je tvrtka navodno i pokušala kupiti, ali bez uspjeha. Za korištenje Slingshota potrebno je snimiti fotografiju ili video, obogatiti ih tekstom ili grafikama te poslati prijateljima. Međutim, 'kvaka' je u tome što primatelji poruke ne vide što ste im poslali ako oni sami ne pošalju nešto natrag. Slingshot je prilikom lansiranja privukao popriličnu pozornost, ali danas se baš i ne spominje često.
Pisanje mobilnih poruka isključivo Messengerom
Potez koji je polučio mnogo negodovanja bilo je i ukidanje mogućnosti slanja poruka unutar Facebookove glavne mobilne aplikacije, odnosno "prisiljavanje" korisnika na korištenje odvojene aplikacije Messenger. Drugim riječima, korisnici od sada moraju imati dvije Facebookove aplikacije kako bi imali sve mogućnosti komunikacije. Oni koji su prethodno često koristili Messenger vjerojatno su bezbolnije prošli kroz promjenu.
Paper
Početkom godine Facebook je predstavio Paper – iOS aplikaciju za čitanje i dijeljenje vijesti. Paper je agregator sadržaja koji prikuplja linkove, fotografije i video zapise te ih prikazuje u vizualno atraktivnom sučelju. Aplikacije je lansirana uz poprilično pompe, ali čini se kako je mjesecima kasnije pala u zaborav.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu