Izvor: kakonaweb.tportal.hr
Autorica: Antonija Bilić Arar
Savjeta kako što bolje optimizirati web za tražilice, odnosno kako dobro odraditi SEO ima puno – mi smo, primjerice, krenuli s pregledom što je SEO i zašto je važan, nastavili s 10 elemenata za početak optimizacije, a otkrili smo vam i 10 grešaka u stvaranju sadržaja koje ne smijete napraviti ako želite biti dobro pozicionirani na tražilicama.
Međutim, u internet marketingu, pa tako i na polju optimizacije za tražilice, pravila se (pre)brzo mijenjaju. Google redovito osvježava svoje algoritme i kriterije, mijenjaju se navike pretraživanja, ali i pravila što se smije, a što ne smije. Neki postupci i prakse koje su cijenjeni SEO stručnjaci svesrdno preporučivali prije godinu ili dvije, danas se nikako ne savjetuju. Ono što bi vas prije koju godinu dovelo na odličnu poziciju u rezultatima pretraživanja, danas vas može dovesti na crnu listu.
Međutim, ono na čemu se optimizacija za tražilice temelji i što dobro prolazi kod Googlea uvijek je isto, stoga pročitajte 5 SEO savjeta koji uvijek vrijede:
1. Fokusirajte se na korisnika
Iako su ovo savjeti kako impresionirati tražilice, zapravo trebate impresionirati svog korisnika, a tražilice će to prepoznati i nagraditi. U temeljima kompanije Google, kao prva od 10 vrijednosti na kojima se zasniva, stoji „Fokusirajte se na korisnika i sve ostalo dolazi s tim“.
Neka vam vaš korisnik bude na umu kada stvarate web stranicu za svoju tvrtku ili proizvod, razmišljajte o tome što on želi, što mu treba i što ga zanima (a što ga više poznajete, tim bolje). Ponudite mu zanimljiv sadržaj i sjajno korisničko iskustvo – neka kod vas sazna točno ono što ga zanima i neka to sazna brzo i lako.
2. Stvorite vrijednost
Jedinstvenost odnosno originalnost jedna je od najspominjanijih smjernica kad je u pitanju stvaranje optimiziranog web sadržaja. Uglavnom se govori o tome kako sadržaj mora biti originalan, a ne kopiran, međutim, ono što je važnije je korisniku pružiti jedinstvenu vrijednost. Pojednostavljeno, ako krenemo od pretpostavke da je svaki upit u tražilicu neki problem, web koji rješava taj problem ima jedinstvenu vrijednost za posjetitelja.
3. Kvaliteta, ne kvantiteta
Nemojte prenatrpati web ključnim riječima, nemojte pisati nezgrapne tekstove koji služe samo da bi se u njima spomenulo što više ključnih riječi – bolje je da je web dobro optimiziran za par najvažnijih ključnih riječi i da se u sadržaju, kako kaže prvi savjet, fokusirate na korisnika.
Pravilo o kvaliteti vrijedi i kod backlinkova (drugih webova koji linkaju na vas) – bolje je (kvalitetnim sadržajem) zaslužiti manje relevantnih linkova vjerodostojnih i bitnih webova, nego sumnjivim tehnikama zaslužiti desetke ili stotine potpuno nerelevantnih linkova.
4. Nemojte varati
Nitko nije pametniji od Googlea, zato ga nemojte varati jer će vas prije ili kasnije uhvatiti i kazniti. Kao što smo rekli, pravila se brzo mijenjaju i uvijek poštujte aktualne smjernice, odnosno ne pristajte na ponude „stručnjaka“ koji vam nude instantne i strelovite rezultate.
5. Ne oslanjajte se samo na SEO
Optimizacija za tražilice presudan je korak u stvaranju web prisutnosti bilo kojeg proizvoda ili usluge na webu, međutim, nije svemoguća. Ulaganje u SEO svakako se isplati i, kao svako ulaganje u komunikaciju ili marketing, donijet će vam porast prodaje ako je dobro odrađeno. Međutim, niti jedna tvrtka neće rasti i povećavati prihode samo zato što ima dobro optimizirani web. SEO je samo dio strategije nastupa na internetu i cjelokupnih online marketinških aktivnosti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu