Izvor: kakonaweb.tportal.hr
Autorica: Antonija Bilić Arar
Znate li što stručnjaci za internet marketing kažu na pitanje gdje je je najbolje sakriti leš? Na treću stranicu Googleovih rezultata pretraživanja – jer tamo nitko nikad ne gleda! Valja se, stoga, potruditi da vaš web ne završi tamo gdje nitko ne gleda i uložiti nešto truda u optimizaciju za tražilice.
Većina toga što ćete napraviti da olakšate tražilicama da vas pronađu i indeksiraju, olakšat će surfanje i vašim posjetiteljima.
Ovdje je kratki pregled zašto je optimizacija za tražilice važna, a u nastavku ću navesti što trebate kako bi tražilice bolje i lakše čitale i razumjele vaš web.
1. Isti sadržaj na više različitih domena
Ne, nije pametno za svaki slučaj zakupiti više sličnih domena i na njih postaviti svoj sadržaj. Ne samo da tražilice znaju prepoznati isti sadržaj i indeksirat će samo jedan, nego i Google to smatra spamom.
2. Recite ‘Ne!’ Flashu, a ‘Da!’ responzivnoj stranici
Ako već niste, vrijeme je da zauvijek zaboravite na Flash, i to ne samo zbog tražilica [:)]
Webom u Flashu otežavate tražilicama da ga pretražuju, a trud bi trebao ići u suprotnom smjeru. Također, optimizirajte svoj web za mobile, odnosno neka vaša stranica bude responzivna. Ljudi danas guglaju s tableta i monitora, ako im se nakon klika na rezultatima pretraživanja stranica predugo učitava i loše izgleda – ugasit će je i prije no što se učita do kraja. A Googleu to govori da nije relevantna i pozicija na rezultatima pretraživanja pada.
3. Metatagovi
Metatagovi su elementi HTML-a koji tražilicama doslovno pokazuju što se na određenim web stranicama nalazi, iako se ‘prema van’ ne vide. Iskoristite ih da jasno objasnite o čemu se na vašem webu radi, a description tag, koji se prikazuje u rezultatima pretraživanja iskoristite i da zainteresirate ili potaknete ljude da kliknu baš na vaš link.
4. Brzina učitavanja
Napravite sve da se vaš web učitava maksimalno brzo – to je bitno posjetiteljima, ali pozitivno će utjecati i na to koliko često će vas posjećivati i indeksirati Googleovi roboti.
5. Optimizacija fotografija i grafičkih elemenata
Za maksimalno brzo učitavanje, fotografije i grafički elementi neka budu odgovarajuće veličine i u webu prilagođenim formatima. Također, Googleovi roboti razumiju samo tekst, što znači da su slike, tablice, grafovi i slično na vašem webu za njih nepoznanica. Umjesto ‘tablica1′ ili ‘drghtd234_small_001.jpg’ imenujte ih tako da u par ključnih riječi opišete što prikazuju.
6. Uređena 404 error stranica
Još jedna stvar koja će pomoći i posjetiteljima i tražilicama! Obavijest o grešci 404 pojavit će im se ako pokušaju učitati link koji na vašem webu više ne postoji – postavite neku zgodnu obavijest o tome i obavezno uključite navigaciju prema ostatku vašeg sajta kako bi nastavili surfati/pretraživati.
7. XML Sitemap
XML Sitemap je datoteka s popisom svih URL-ova na vašem sajtu i relevantnih podacima o njima koja olakšava pretraživanje Googleovim robotima.
8. Robots.txt
Robot.txt file je prva stvar koju će Googleov robot tražiti na vašem webu. Treba da mu kaže što smije, a što ne smije pretraživati. Ako imate dijelove weba koji sadrže povjerljive informacije, dajte to do znanja tražilicama u Robot.txt datoteci.
9. Redirekcije
Pojednostavljeno, kad promijenite URL na kojemu je neki sadržaj, trebate i tražilicama dati do znanja koja je nova lokacija tog sadržaja, a tome služe redirekcije.
10. Organizacija koda
Googleovi ‘spideri’ po vašem webu gmižu odozgora prema dolje – stavite stoga meta tagove i relevantan tekstualni sadržaj na vrh kako bi lakše i brže mogli shvatiti o čemu se na vašem webu radi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu