Filtri čađi (DPF) na modernim dizelskim vozilima funkcioniraju na isti način – oni prikupljaju sitne čestice čađi koje su posljedica izgaranja goriva u motorima. Kad se nakupi dovoljna količina filtri su programirani da u njima dođe do izgaranja čađi. To se događa u vožnji i taj proces automatiziran, povećanjem temperature ispušnih plinova na ulazu u filtar spaljuju se čestice u njemu. U DPF-u dolazi do (samo)izgaranja vozite li od 15 do 20 minuta u kontinuitetu iznad 2500 o/min, piše Hak revija.
Važno upozorenje objavila je britanska Udruga neovlaštenih servisa (IGM): preporučuje se vlasnicima dizelskih vozila da izbjegavaju putovanja kraća od dvadesetak kilometara kako bi se izbjeglo zagušenje filtra čađi. U tim kratkim intervalima neće se aktivirati izgaranje čestica čađi. Dogodi li do zagušenja, uključit će se lampica na instrumentnoj ploči automobila. U tom slučaju odmah nazovite servis, odnosno nemojte paliti automobil.
U servisu će vam vjerojatno regenerirati filtar (do 1200 kuna), a ako to neće biti moguće troškovi zamjene mogu biti veći od 20.000 kuna, ovisno o servisu u kojem to radite. Dakle, nije loše zapamtiti ovaj savjet.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu