Zračne luke u zemljama bivše Jugoslavije uslužile su lani ukupno 14,8 milijuna putnika, što je povećanje od 97,3% u odnosu na godinu ranije, ali i dalje za 49,7% manje u odnosu na predpandemijsku 2019. godinu.
Niti jedna zračna luka nije uspjela nadmašiti svoje brojke prije pojave Covida-19, iako su im se Portorož, Banja Luka i Mali Lošinj približili. S druge strane, jedino je niški aerodrom lani prevezao manje putnika nego 2020. godine (7937 manje), unatoč tome što je 2020. bio zatvoren nekoliko mjeseci zbog pandemije koronavirusa.
Split pretekao Zagreb
Ukupno, Beograd je zadržao svoju poziciju najprometnije zračne luke u regiji, uvrštavajući se među šezdeset najboljih u Europi. Slijedila je Priština, a zatim Split, koji je pretekao Zagreb i postao najprometnija zračna luka u Hrvatskoj, piše portal Ex-Yu Aviation.
Beogradski Aerodrom Nikola Tesla prošle je godini uslužio 3,286.000 putnika, što je 73% više nego 2020. godine, ali 47% manje nego godinu ranije.
U posljednjem tromjesečju 2021. godine usluženo je 850.000 putnika, što je dvostruko više u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, ali i 40% manje u odnosu na posljednje tromjesečje 2019. godine. Broj komercijalnih letova u četvrtom tromjesečju prošle godine bio je 12.932, što je za 58% više u odnosu na isto razdoblje 2020. godine, ali i 21% manje nego u istom razdoblju 2019. godine.
Kompanija VINCI, operater beogradskog Aerodroma Nikola Tesla, objašnjava da je oporavak putničkog prometa nastavljen u četvrtom tromjesečju 2021. godine. Broj usluženih putnika nadmašio je cilj od 2,9 milijuna za prošlu godinu.
Aerodromi u sklopu mreže grupe VINCI uslužili su lani oko 86 milijuna putnika, što je za 12% više u odnosu na 2020. godinu, ali i 66% manje u odnosu na isto razdoblje 2019., priopćeno je iz te kompanije, prenosi Blic.
Aerodrom Skoplje također je prošle godine zabilježio iznadprosječan rast broja putnika. Njegov operater TAV nedavno je objavio da su 2021. vidjeli prve znakove oporavka zračnog prometa u zračnim lukama Skoplje i Ohrid, posebno tijekom ljetne sezone kada su europske zemlje ukinule zabrane putovanja za vlasnike makedonskih putovnica.
“Zadovoljni smo postignutim rezultatom i nastavit ćemo s nastojanjima da pronađemo najbolje operativne odluke kako bismo se nosili s promjenjivim poslovnim okruženjem”, kažu iz te kompanije.
Ljubljana i dalje zaostaje
Podgorica i Tivat, dvije međunarodne zračne luke u Crnoj Gori, prošle su godine prevezle više od 1,3 milijuna putnika. “Zadovoljni smo sa 1,3 milijuna usluženih putnika, što je 50% od onog što smo imali 2019. Budući da nismo bili u mogućnosti usluživati rusko i bjelorusko tržište, ovo je odličan rezultat”, rekli su iz kompanije Aerodromi Crne Gore.
S druge strane, ljubljanska zračna luka prvi put nije na popisu prvih deset najprometnijih aerodroma u bivšoj Jugoslaviji jer ju je prestigao Zadar.
“Na dobrom smo putu za dostizanje razine prometa prije pandemije. To ćemo postići sa zračnim prijevoznicima koji povezuju ljubljansku zračnu luku, a svake ćemo godine dodavati nove”, poručili su iz Ljubljane.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu