U razdoblju od siječnja do kolovoza ove godine Zračna luka Mostar prevezla je samo 516 putnika, što je čini jednom od najugroženijih europskih zračnih luka pogođenih aktualnom krizom zbog koronavirusa.
Broj putnika smanjio se za 40% u odnosu na pandemijom također pogođenu 2020. godinu, tijekom koje je mostarski aerodrome bio zatvoren tri mjeseca, te 97,6% u odnosu na 2019. U 2020. godini kroz mostarsku zračnu luku prošla su samo 1374 putnika. Tijekom 2019. broj putnika iznosio je 32.866, što je također značajno manje u usporedbi sa zračnim lukama u Tuzli ili Sarajevu.
Najprometnija godina za Zračnu luku Mostar bila je 2013. kada je uslužila 75.244 putnika. U 2020. godini na četiri međunarodne zračne luke u BiH ukupno je ostvareno 9771 aerodromskih operacija, od toga na aerodromu Sarajevo 5896 ili 60,34%, na aerodromu Mostar 140 ili 143%, na aerodromu Tuzla 2282 ili 23,36% i na aerodromu Banja Luka 1453 ili 14,87%.
Vjerski turizam iz Italije i Poljske
Usporedni pregled ostvarenih zračnih operacija tijekom 2019. i 2020. godine pokazuje pad u 2020. godini za 11.129 ili 53,25% u ukupnom zbroju. Smanjeni broj letova zabilježen je na svim aerodromima, objavio je portal eKapija.
Ove godine, globalna zdravstvena kriza zaustavila je čarter letove s vjerskim hodočasnicima koji posjećuju Međugorje, dok je Eurowings, niskobudžetni prijevoznik, prekinuo svoje usluge iz Stuttgarta i Düsseldorfa za Mostar navodeći kao razlog malu potražnju.
Croatia Airlines, jedini drugi prijevoznik koji uslužuje Mostar, također je prekinula redovne letove za Zagreb. Međutim, voditelji zračne luke uvjereni su da će 2022. nastupiti bolja vremena s velikim niskotarifnim zračnim prijevoznikom koji će vjerojatno početi s radom.
“Postoje znakovi da bi neki niskotarifni prijevoznici konačno mogli početi letjeti sa Zračne luke Mostar. Pregovori traju i nadamo se da ćemo uskoro objaviti nove planove za 2022. godinu”, priopćeno je iz zračne luke, izvješćuje portal Ex-Yu Aviation.
Tijekom 2019. godine Zračna luka Mostar pregovarala je s dva niskobudžetna prijevoznika o uvođenju letova, a vjeruje se da je jedan bio Ryanair. Dvije su strane vodile razgovore o letovima u nekoliko navrata, još od 2012. godine.
Ranije je bilo predloženo da niskotarifna zrakoplovna kompanija uvede usluge iz Charleroia, Frankfurta i Osla do Mostara, inače petog najvećeg grada u Bosni i Hercegovini. No postoji i potencijal da prijevoznik usluži vjerske turiste na rutama iz Italije i Poljske.
Wizz Air ipak otišao u Tuzlu
Posljednjih godina Zračna luka Mostar također je pregovarala s Wizz Airom. Godine 2012. dvije su strane razgovarale o potencijalnim uslugama iz Dortmunda i Malmöa, ali je mađarska zrakoplovna kompanija na kraju umjesto iz Mostara odlučila letjeti iz Tuzle.
Vlada Hercegovačko – neretvanskog kantona u Bosni i Hercegovini izrazila je spremnost za davanje financijske pomoći zračnim prijevoznicima koji uslužuju Mostar. Zračna luka Mostar također se nada da će Eurowings obnoviti svoje poslovanje, okrivljujući visoke cijene za neuspjeh prijevoznika na mostarskim rutama.
U pozitivnom razvoju ovog tjedna Croatia Airlines je krenula s prvim od pet čarter letova za Mostar, s hodočasnicima iz Irske. Usluga iz Shannona označila je prvi komercijalni let u Mostaru ove godine.
“Usluge će se odvijati jednom tjedno, svake srijede, tijekom rujna i listopada. Osim Shannona, letovi će biti i iz Dublina i Corka”, priopćeno je iz Zračne luke Mostar.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu