Zbog ulaska RH u Schengen, pao broja putnika zračne luke u Sloveniji

Autor: Siniša Malus , 09. kolovoz 2024. u 07:00
Prije ulaska Hrvatske u Schengen prednjačili su Austrijanci i Švicarci, no sada registriraju i putnike iz Poljske, Francuske, Njemačke, Srbije.../I. Ivanović/PIXSELL

Specijalizirana je za privatne letove, a prihod joj i sada raste – 23 posto.

U prvom polugodištu 2024. Aerodrom Portorož ugostio je 478 dolazaka zrakoplova – sve redom privatne. Istodobno, bilježe porast u prestižnoj poslovnoj avijaciji, ali unatoč svemu, zbog ulaska Hrvatske u schengenski prostor, bilježe pad posjeta od oko 20 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Raznolika struktura
Kako je za Slovensku tiskovnu agenciju rekao Bernard Majhenič, direktor Aerodroma Portorož, ranije su među dolascima bilježeni uglavnom mali sportski zrakoplovi, no ove godine su ih istisnuli prestižni poslovni zrakoplovi.

U prošlosti je trend sportskih aviona uglavnom bio takav da je njihov dolazak ovisio o vremenskim prilikama te su slijetali i polijetali isti dan. U poslovnom zrakoplovstvu, pak, primjećuju promjene, pa tako i dolazak zrakoplova koji se po putnike vraćaju tek nakon nekoliko tjedana.

Kako ističe Majhenič, Aerodrom Portorož je boutique zračna luka, gdje se tako i odnose prema svojim gostima te im jamče potpunu privatnost. Ove godine zabilježen je pad broja posjetitelja za oko 20% u odnosu na prošlu godinu, što u Aerodromu Portorož pripisuju činjenici da je Hrvatska ušla u schengenski prostor – gosti koji su graničnu kontrolu ranije imali samo u Portorožu, sada lete izravno do konačnog odredišta. Unatoč manjem broju posjetitelja, ovogodišnji prihod portoroške luke veći je za 23% od usporedivog prošlogodišnjeg. Pritom su troškovi manji za šest posto.

Struktura kupaca dosta je raznolika; prije ulaska Hrvatske u Schengen prednjačili su Austrijanci i Švicarci, no sada registriraju i brojne putnike iz zemalja poput Poljske, Francuske, Njemačke i Srbije.

Nakon gotovo 15 godina studija i planova za produljenje uzletno-sletne staze, nedavno je postalo jasno kako će Aerodrom Portorož ostati ograničen na sadašnju veličinu. Iz Ministarstva infrastrukture nedavno su za portal regionalnaobala.si potvrdili da to nije moguće zbog “ograničenja smještanja u prostor”. Uzletno-sletna staza se stoga neće povećavati s postojećih 1200 na planiranih 1400 metara.

Nerealizirane linije
Aerodrom Portorož, koja je u većinskom vlasništvu Miodraga Kostića, suočava se tako s brojnim pitanjima poslovanja i budućeg razvoja. Kada je u srpnju 2022. imenovan direktor Bernard Majhenič, obećane su nove zračne veze; Majhenič je najavljivao i ambiciozne planove na području redovitih zračnih linija – kompanija Van Air Europe trebala bi dva puta tjedno prevoziti putnike za Brno, Prag i Budimpeštu, spominjali su se i redoviti letovi Air Srbije za Beograd i Elba Aira za Lugano. Ništa od toga nije realizirano.

Komentirajte prvi

New Report

Close