Volkswagen traži da Europa pokrene proizvodnju čipova

Autor: Poslovni.hr , 07. veljača 2021. u 21:59
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL

Njemačka je sredinom prošlog tjedna priopćila da europske zemlje planiraju kroz IPCEI podržati lokalnu proizvodnju hardvera

Europa mora osigurati novac kako bi potaknula vlastitu industriju čipova, poručuje njemački automobilski div Volkswagen, ukazujući na globalnu nestašicu poluvodiča koja je naglasila ovisnost Europe o stranim kompanijama. “Mi (u Volkswagenu) nećemo proizvoditi čipove, ali naravno da bismo željeli imati jake proizvođače čipova koji bi se u najmanju ruku mogli mjeriti s azijskima i američkima“, rekao član uprave Volkswagena Markus Düsmann. “Tehnologija je na kraju presudna za uspjeh grupe”, naglasio je Düsmann, dodajući da bi Europa trebala imati vodeću ulogu u uvođenju tehnologija budućnosti, poput softvera i čipova. To bi se moglo postići, između ostalog, financiranjem programa poput europskog plana potpore domaćoj proizvodnji baterijskih ćelija koju EU financira pod egidom “zajedničkog europskog interesa” (IPCEI).

Njemačka je sredinom prošlog tjedna priopćila da europske zemlje planiraju kroz IPCEI podržati lokalnu proizvodnju hardvera, uključujući procesore i poluvodiče, uz ciljanu pomoć koja bi mogla rezultirati ulaganjima u visini do 50 milijardi eura. Točan iznos ulaganja i financijeri nisu poznati. Europska komisija objavila je da će program financirati 12 zemalja EU-a, uključujući Hrvatsku, a novac bi, među ostalima, trebali dobiti i Rimac Automobili.

Proizvođače automobila širom svijeta zatekla je nestašica ključnih poluvodiča nakon naglog oporavka automobilskog tržišta od koronakrize, naglasivši potrebu za smanjenjem ovisnosti o azijskim proizvođačima, napominje Reuters. Tako je u petak japanski proizvođač automobila Subaru predvidio pad prodaje za 43.000 vozila za fiskalnu godinu koja završava 31. ožujka zbog nestašice poluvodiča potrebnih za izradu elektronskih sklopova. olkswagen je u međuvremenu udvostručio proračun za razvoj softvera, ključnog za razvoj autonomne vožnje, rekao je Duesmann, dodavši da su oformili odjel Car.Software.Org s više od 5000 zaposlenika.

Komentirajte prvi

New Report

Close