U susjedstvu sve više poduzetnika ulazi u biznis s gotovim jelima

Autor: Poslovni dnevnik , 13. lipanj 2024. u 07:00
Foto: SHUTTERSTOCK

Rastući je broj tvrtki koje se bave gotovim jelima, no profitabilnost je u padu.

Ubrzan tempo života, radno vrijeme od 9 do 17 sati i brojne obveze koje nameće suvremeni život doveli su do toga da se sve rjeđe jela pripremaju kod kuće, ponajviše jer nema vremena za kuhanje. S druge strane, ovakav stil života pridonio je ekspanziji restorana koji proizvode i prodaju gotova jela.

Ima prostora za rast
I dok su cijene u restoranima jedan od najvećih generatora inflacije, čini se da dobar dio zaposlenih u Srbiji, posebno mlađe populacije, sve više konzumira hranu koju nisu sami pripremili. Ima to zasigurno veze i sa životnim stilom mladih jer očito nisu pretjerano orijentirani pripremanju hrane u svojim domovima već preferiraju gotovu hranu.

Prema podacima CompanyWall-a, trenutno se u Srbiji proizvodnjom gotovih jela bave 84 tvrtke. Lani je u ovoj djelatnosti registrirano 75 tvrtki. Iako je broj tvrtki u porastu, podaci govore da su one tijekom 2022. poslovale u minusu – ukupna dobit iznosila je -11.680.000 dinara. Dobit u 2021. bila je 8.488.000 dinara, a godinu dana ranije poslovanje je opet bilo negativno – djelatnost je bila “u minusu” za 2.310.000 dinara, piše portal Biznis.rs.

Među prvih 26 tvrtki rangiranih po uspjehu ostvarenom u 2022. godini nalazi se četrnaest ovakvih obrta, a čak šest tvrtki službeno nema niti jednog zaposlenog. Deset tvrtki ima po jednog zaposlenog. Najviše zaposlenih ima tvrtka MV Fortune iz Niša – čak 54.

Tko je najprofitabilniji?

Najuspješnija tvrtka, prema ostvarenoj dobiti, bila je Obrt malih kuhinja, koja je ostvarila dobit od pet milijuna dinara.

Najuspješnije tvrtke u prodaji gotovih jela bile su: Mala kujna, Dobri obroci, Konoba acoustic catering, MV fortune, Kuvana jela kod Tina, Fresh Square, Prva ruska kujna, Andrea, Capri 2022…

Vlasnik tvrtke Dobri obroci iz Novog Sada, koja je druga po dobiti u 2022. godini, Bojan Golijanin kaže da je zadovoljan poslovanjem, ali da ima prostora za još posla.

“Naši najčešći klijenti su IT tvrtke, jer zaposlenici imaju solidne plaće i mogu si priuštiti kvalitetan dnevni obrok. Trend je da sve veći broj kompanija plaća obroke svojim zaposlenicima, ili barem dio njih”, kaže Golijanin za Biznis.rs.

Govoreći općenito o tržištu, procjenjuje da će ta aktivnost i dalje rasti. “Radno vrijeme od 9 do 17 sati učinilo je da kuhanje polako ode u prošlost, jer žene nakon radnog dana nemaju vremena kuhati. Vjerujem da je i to razlog sve veće konkurencije, pogotovo brze hrane koju sada imate na svakom koraku”, ističe naš sugovornik i kaže kako su na jelovniku najčešće mesna jela.

“Prema vrsti mesa najviše je piletine. Meso je preskupo i ostavilo je traga na trendovima potrošnje. Također, ima i onih koji traže vegetarijanska jela, ali to je zanemariv postotak”, naveo je Goljanin.

Nedostaje radnika
Na pitanje koji su najveći izazovi s kojima se poslodavci u ovom sektoru u Srbiji danas susreću, vlasnik novosadske tvrtke kaže da je to “potraga za pravim radnicima”.

U 2022. godini Dobri obroci ostvarili su prihod od 46 milijuna dinara (46.160.000), dok je ostvarena dobit iznosila nešto više od četiri milijuna (4.092.000 dinara).

Najuspješnija tvrtka u 2022. godini, prema ostvarenoj dobiti, bila je Obrt malih kuhinja, koja je ostvarila ukupan prihod od 27.377.000 dinara i dobit od pet milijuna dinara (5.038.000). Ova tvrtka zapošljava sedam radnika.

Treća u nizu po uspješnosti je Konoba Acoustic Catering koja je zaradila 2.447.000 dinara, dok je ostvarena dobit iznosila 1.343.000 dinara. Riječ je o tvrtki koja ima samo jednog zaposlenog pa je time i ovakav rezultat daje dodatnu težinu.

Komentirajte prvi

New Report

Close