U Srbiji se gradi i projektira 1300 kilometara autocesta i brzih cesta

Autor: Poslovni dnevnik , 14. studeni 2021. u 22:00
Foto: SHUTTERSTOCK

Stručnjaci pozdravljaju velika ulaganja u infrastrukturu, ali upozoravaju da se moraju spriječiti česta kašnjenja u izvođenju radova.

U Srbiji se trenutačno projektira i gradi 1300 kilometara autocesta i brzih cesta, a u proračunu za 2022. za te svrhe predviđeno je 486 milijardi dinara (oko 4 mlrd. eura), 86 milijardi dinara više nego ove godine.

To znači da izdvajanje novca za kapitalne projekte ostaje stup razvoja srpske ekonomije, piše Blic. Stručnjaci to pozdravljaju, ali upozoravaju da se mora spriječiti često kašnjenje u realizaciji nekih infrastrukturnih objekata.

Iz Ministarstva građevinarstva, prometa i infrastrukture kažu da se njihovi projekti realiziraju u skladu s predviđenom dinamikom.

“Od 2012. godine izgrađeno je ukupno oko 350 kilometara autocesta. Trenutačno se projektira i gradi oko 1300 kilometara autocesta i brzih cesta. Posljednjih godina vrijednost ulaganja u prometnu infrastrukturu u Srbiji iznosi oko 23 milijarde eura”, navode iz tog ministarstva.

Zaštićen NP Fruška gora

Tako, procijenjena vrijednost dionice autoceste Pojate – Preljina, na Moravskom koridoru (gradi ga američko – turski konzorcij Bechtel – Enka), dužine 110 kilometara, iznosi 943 milijuna eura i planirano je da se završi do 2023. godine. Na projektu se radi u tri smjene i angažirano je oko 1900 radnika.

Procijenjena vrijednost dionice Preljina – Požega na autocesti Miloš Veliki iznosi 450 milijuna eura i svi radovi trebaju biti završeni do siječnja sljedeće godine. Tijekom rujna i listopad počelo je probno asfaltiranje trase.

Za dionicu Novi Sad – Ruma na Fruškogorskom koridoru (gradi ga kineski CRBC), dugačku 47,7 kilometara, procijenjena vrijednost iznosi 606 milijuna eura i taj koridor treba biti završen za tri godine. On je predviđen i kao važan ekološki projekt jer će dva nova tunela zaštititi okoliš u NP Fruška gora budući da preko Iriškog vijenca više neće prolaziti motorna vozila.

Autocesta od Rume do Šapca dugačka je 22 kilometra, a dionica Šabac – Loznica, koja će biti izgrađena u profilu brze ceste bit će dugačka 55 kilometara. Planirana je izgradnja 56 objekata, odnosno 54 mosta i dvije petlje. Ugovorena cijena radova iznosi 467,5 milijuna eura, a radove izvodi azerbajdžanska kompanija AzVirt s domaćim podizvođačima. Na izgradnji je zaposleno 300 radnika.

Turska kompanija Tasyapi gradi autocestu Kuzmin – Sremska Rača (na pravcu Beograd – Sarajevo), s mostom preko Save, dugačka je 18 kilometara, a vrijednost joj iznosi 220 milijuna eura. Predviđena je i izgradnja mosta na Savi u Sremskoj Rači dužine 1310 metara.

Veza s albanskim lukama

Na brzoj cesti Iverak – Lajkovac, gdje je glavni izvođač radova kineska kompanija China Shandong, nalazit će se jedna petlja i 19 mostova, prometnica će imati po dvije trake u oba smjera, a projektirana je za brzinu do 100 kilometara na sat.

Usto, nakon više od 30 godina završena je i dionica od Ostružnice do petlje Orlovača na obilaznici oko Beograda. Ta dionica, dugačka 7,7 kilometara, ima dva tunela.

Krajem ožujka otvoreni su i radovi na dionici autoceste Miloš Veliki – Novi Beograd – Surčin, a gradi je kineski CCCC.

Na projektu Novi – Beograd Surčin otvoreni su radovi prema petlji Surčin i budućem Nacionalnom stadionu, a na poddionici 1 od Niša prema Pločniku radovi trebaju početi ovog mjeseca.

Autocesta E-80 Niš – Merdare, preko Prištine povezuje Srbiju s albanskim lukama, i bit će veza koridora 10 s Rutom 6 (Skoplje – Priština) i Rutom 2b (Sarajevo – Podgorica – Vlora).

Komentirajte prvi

New Report

Close