Sljedećih dana građani Srbije moći će prvi put kupiti hibridno vozilo ili njegovu električnu verziju uz državnu subvenciju do 5000 eura. Ove godine Ministarstvo ekologije izdvojilo je milijun eura za subvencije za ekološka vozila, a do sada je iskorišteno samo šest subvencija jer na tržištu nije bilo takvih automobila ili su bili preskupi, piše Blic.
Tvornica Fiat Chrysler Automobiles Srbija (FCA Srbija) iz Kragujevca dobila je povoljne cijene za uvoz električnih i hibridnih vozila. Prvi je predstavljen Fiat 500 hibrid.
“To je dobar poticaj, tko kupi potpuno električno vozilo dobit će subvenciju od 5000 eura, a za hibrid 3500 eura”, kaže Igor Ševo iz FCA Srbija. Poduzetnici mogu i dalje bez PDV-a kupiti Fiat 500L koji se proizvodi u Kragujevcu i njegova cijena je za 30 posto niža. “Imamo ponudu za domaći 500L od 10.990 eura”, kaže Ševo.
Građani će također moći kupiti ekološko vozilo po načelu “staro za novo”. Zbog pada prodaje od 30 posto Fiat snižava cijene automobila i jeftinim kreditima pokušava pospješiti prodaju.
Potrebno je više punjača
Tako se sada u Srbiji nova hibridna i električna vozila mogu kupiti i za manje od 20.000 eura.
Na primjer, s državnom subvencijom od 2500 eura hibridna Toyota Yaris stoji 17.750 eura jer joj je puna cijena 20.250 eura. A cijena novih električnih dostavnih vozila sada je gotovo za četvrtinu niža jer najpovoljniji Renault Kangoo s PDV-om stoji 25.500 eura, ali kada mu se oduzme taj porez od 20 posto i uračuna subvencija od 5000 eura, može se dobiti za 15.100 eura.
Milan Belin iz Asocijacije uvoznika vozila i dijelova pozdravlja vladinu odluku.
“To je dobar korak prema promociji hibridnih i električnih automobila koji će sada kupcima biti znatno privlačniji, posebno vozila koja su stajala do 30.000 ili 35.000 eura. Ipak, da bi ova subvencija u potpunosti imala učinak, nužna nam je i infrastruktura. Tu prije svega mislim na punjače za vozila koje trenutno imamo na samo nekoliko lokacija”, objašnjava Belin.
Zbog toga očekuje da će kompanije biti najčešći kupci. “Društveno odgovorne kompanije imaju svoje punjače i zato im je lakše odlučiti se na takvu kupovinu. Ovo je odličan potez države, ali traži dodatno ulaganje u logistiku. Milijun eura koje je vlada izdvojila za poticaje mogao bi se dijelom usmjeriti i prema infrastrukturi za električna vozila”, ističe Belin.
Uvjet za subvenciju kupovine novih hibridnih vozila je i emisija ugljikovog dioksida, tako da na državnu pomoć od 2500 eura mogu računati samo kupci hibrida koji proizvode manje od 100 grama ugljikovog dioksida po kilometru.
Raznolika ponuda
Jedan od brendova koji ima najviše hibridnih modela na srpskom tržištu je Toyota. “Među najpovoljnijim hibridima sa 1.8 motorom su Yaris Corolla s terra paketom i Corolla TS, koji bez subvencije stoje od 20.250 do 24.300 eura. Cijena novog CHR-a sa 1.8 motorom iznosi 29.400 eura, dok je na akciji znatno opremljeniji CHR sa 2.0 motorom i stoji 30.690 eura bez subvencije”, kažu iz Toyote.
U BMV-u također imaju raznoliku ponudu ekoloških automobila. ”Od plug-in hibrida izdvojili bi Seriju 2 čija je cijena sa subvencijom 35.900 eura, zatim BMW X1 koji stoji 41.490 eura i BMW X3 s cijenom od 56.490 eura sa subvencijom.
Kada je riječ o električnim vozilima, među povoljnijim je Mini koji sa subvencijom stoji 29.490 ili BMW i3 čija je cijena 35.500 eura sa subvencijom”, navode iz BMW-a.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu