Niti nakon gotovo četiri godine od modernizacije pruge Beograd – Pančevo i izgradnje drugog kolosijeka nema vlaka koji prometuje između dva grada, kao što je to bilo godinama prije obnove.
Trenutačno se, osim za teretni promet, ta najmodernija dionica u Srbiji koristi za pet vlakova koliko ih dnevno vozi do Vršca. Iz Infrastruktura željeznice Srbije i Srbija Voza za N1 kažu da postoje kapaciteti za uspostavljanje još linija, ali da sve ovisi o Beogradu i Pančevu.
Obnova pruge Beograd – Pančevo financirana je ruskim kreditom od oko 77 milijuna eura. Unatoč tome, građani dva grada liniju Beovoza, koja je prometovala i u vrijeme kriznih 90-tih, još nisu dobili. Zato su na autobusnom stajalištu jedinog prijevoznika svakodnevne gužve.
“Jedini prijevoz koji imamo su ti autobusi, tako da drže monopol što nije u redu”, kažu građani. Vlakovi na liniji Beogad – Pančevo nekad su išli svakih pola sata ili sat, iako je postojao samo jedan kolosijek. Iako se očekivalo da će nakon modernizacije sve biti brže i bolje, to se nije dogodilo.
“Kada je riječ o BG Vozu, odnosno gradsko-prigradskom prometu vlakova između Beograda i Pančeva, željeznička kompanija Srbija Voz raspolaže svim potrebnim resursima za uspostavljanje prijevoza između dva grada, a željeznički infrastrukturni kapaciteti Infrastrukture železnice Srbije u potpunosti mogu omogućiti ovakav način i obujam prometa.
BG Voz između Beograda i Pančeva moći će prometovati tek nakon usaglašavanja stavova između vlasti Grada Beograda i Grada Pančeva, kojima se utvrđuju uvjeti za uspostavljanje prometa, raspodjelu troškova i način financiranja”, navode iz Srbija Voza i Infrastrukture željeznice Srbije.
Goran Vesić, zamjenik gradonačelnika Beograda, kaže da je Grad Beograd nadležan da građanima plaća prijevoz jedino na svom području, što je u ovom slučaju do Ovče. Od te lokacije do Pančeva brigu bi trebao preuzeti Grad Pančevo.
“Prije nekoliko godina pozvao sam Grad Pančevo da ugovori sa Srbija Vozom prijevoz na toj liniji za svoje građane, na svom području. Kako su izbori za Skupštinu grada Pančevo održani 21. srpnja ove godine, pretpostavljam da će se i to pitanje naći na dnevnom redu novog općinskog vodstva.
Budući da je u Pančevu posljednjih godina otvoreno više tvornica, a u Beogradu od 2012. 180.000 novih radnih mjesta, postoji interes za otvaranje ove linije. Mnogi građani Pančeva rade u Beogradu, a mnogi Beograđani u Pančevu”, objašnjava Vesić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu