U Bosni i Hercegovini trenutačno je aktivno osam gradilišta na kojim se gradi više od 50 kilometara autoceste, s vijaduktima, mostovima i tunelima, a natječajna procedura je u tijeku za još četiri projekta.
Nakon izgradnje Zeničke obilaznice još uvijek se najveća gradilišta nalaze na području Zeničko-dobojskog kantona (ZDK), gdje se intenzivno radi na nekoliko dionica, piše Indikator.ba.
Prema informacijama Autocesta FBiH, trenutačno aktivna gradilišta u ZDK-u su Poprikuše – Nemila dužine 5,5 kilometara, Vranduk – Ponirak dužine 5,3 kilometra te Ponirak – Vraca (tunel Zenica) dužine 3,2 kilometra.
Problematični tunel Hranjen
Pokraj Sarajeva u tijeku je gradnja dionice Tarčin – Ivan – ulaz u tunel Ivan dužine 4,9 kilometara, Tarčin – Ivan – tunel Ivan dužine 2 kilometra, Sarajevska obilaznica dužine 1,5 kilometara, te u Hercegovini Počitelj – Zvirovići LOT 1 trasa i LOT 2 most Počitelj ukupne dužine 11,1 kilometar.
Također, jedan od najzahtjevnijih projekata u kojem je novac potrošen, a nije obavljeno niti pola posla, je tunel Hranjen, dio dionice BC Prača – Goražde, LOT 1 probijanje i primarna podgrada tunela Hranjen, ukupne dužine dionice 19,5 kilometara.
Projekt poddionice Poslovna zona Vitez – Nević Polje na dionici Lašva – Nević Polje, dužine 5,5 kilometara, dobio je urbanističku suglasnost i načelnu suglasnost za građenje.
U tijeku je natječajna procedura za izbor izvođača radova po ubrzanom postupku. Očekuje se da će izvlaštenja zemljišta, dosad obavljena u obujmu od 92%, biti završena do potpisivanja ugovora za građenje.
Autoceste FBiH nedavno su objavile i javni poziv za izradu idejnog projekta brze ceste Bihać – Cazin – Velika Kladuša – Republika Hrvatska dužine oko 47 kilometara, s početkom dionice u zoni Graničnog prijelaza Maljevac. Brza cesta imat će po dvije trake u oba smjera, s dozvoljenom brzinom od 80 do 100 kilometara na sat.
Procijenjena vrijednost nabave iznosi 3,5 milijuna KM. Elmedin Voloder, direktor JP Autoceste FBiH, rekao je da bi izgradnja prve dionice od 10 kilometara trebala početi 2022. te da će trajati najviše dvije godine, a cijeli Koridor 5C kroz FBiH bit će završen za 4 do 6 godina. Procijenjena vrijednost projekta je oko 500 milijuna eura.
Usto, BiH će uskoro dobiti i novu autocestu, Jadransko-jonski koridor, na dionici Stolac – Interregionalni čvor Počitelj, a ukupna dužina dionice kroz BiH bit će 102 kilometra.
“Jadransko-jonski koridor jedan je od prioritetnih infrastrukturnih projekata za BiH, a također ima i veliki regionalni značaj. Koridor dužine oko 1100 kilometara, prolazi kroz sedam zemalja, a kroz BiH preko dijelova općina Čapljina, Stolac, Neum, Ravno, Ljubinje i Trebinje”, priopćeno je iz Autocesta FBiH.
Zahtjevna Dobojska obilaznica
Na području Republike Srpske krajem prošle godine službeno je počela gradnja druge faze Koridora 5C kroz taj BiH enitet. Dobojska obilaznica je najzahtjevniji dio jer uključuje i dva tunela, od kojih je jedan dijelom na području FBiH.
RS nastavlja s realizacijom plana izgradnje mreže autocesta, počeli su i radovi na autocesti Banja Luka – Prijedor, a JP Autoputevi Republike Srpske raspisalo je i javne pozive za izbor izvođača radova na dionicama Vukosavlje – Brčko i Bijeljina – Rača.
U tijeku su pregovori i s Europskom investicijskom bankom o kreditiranju dionice Koridora 5C prema sjeveru, čija je vrijednost oko 220 milijuna eura. Prema najoptimističnijem scenariju Koridor 5C kroz BiH trebao bi biti završen 2028. godine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu