Pandemija koronavirusa, ali i zabrana uvoza polovnih vozila s motorom Euro 4 koja je na snazi u Bosni i Hercegovini od sredine 2019., pogodovali su ove godine smanjenju uvoza starih vozila koja znatno onečišćuju zrak.
Podaci Uprave za indirektno oporezivanje pokazuju da je 2020. gotovo 50% smanjen uvoz polovnih vozila. Dok je u BiH od početka siječnja do kraja studenoga 2019. uvezeno gotovo 60.000 polovnih vozila, ove godine taj broj iznosi 30.763, piše Klix.ba.
Vrijednost uvezenih novih i polovnih vozila u BiH u 11 mjeseci 2020. iznosi 565,165.000 KM (oko 289 mil. eura), dok su pristojbe za ta vozila iznosile 102,300.000 KM (oko 52 mil. eura). Ove godine BiH je uvezla 6411 novih automobila. U posljednjih deset godina najviše polovnih vozila, uvijek više od 60.000, u BiH je uvezeno 2018., 2019. i 2014. godine.
Zabrana uvoza vozila s motorom Euro 4 znači da se u BiH može uvesti polovne automobile samo ako ispunjavaju standard Euro 5 i Euro 6. Time se zabrana uvoza odnosi na automobile starije od deset godina.
Ako se nastavi smanjenje uvoza starih onečišćivača vozni park u BiH, koji je jedan od najstarijih u Europi sa 80 posto vozila starijih od deset godina, mogao bi biti u velikoj mjeri obnovljen.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu