Očekuju novi val poskupljenja rabljenih automobila, na tržištu je sve manje novih

Autor: Poslovni dnevnik , 04. svibanj 2022. u 07:00
Foto: SHUTTERSTOCK

Cijene korištenih vozila u Njemačkoj rekordno su visoke, a i za uvoz iz Nizozemske plaćat će se carina.

BiH, a vjerojatno i druge zemlje regije, uskoro očekuje dodatno poskupljenje rabljenih automobila, nakon što je Nizozemska obrazac EUR 1, koji uvoznike oslobađa plaćanja carine, proglasila nevažećim, zbog čega će domaći uvoznici sada za automobile uvezene iz te države plaćati carinu.

Prema riječima jednog trgovca rabljenim automobilima iz Banja Luke, situacija je takva da se ne može ocariniti vozilo bez da se državi plati 36%, što će dovesti do dodatnog poskupljenja automobila. Dodao je da je poskupljenje automobila već dogodilo, ali da će sigurno doći do viših cijena.

Usporena proizvodnja
O tome svjedoči i to što su cijene rabljenih automobila u Njemačkoj rekordno visoke, a razlog za to su problemi u globalnom lancu opskrbe. Nestašica čipova i drugih dijelova prisilili su proizvođače poput Mercedesa i Volkswagena da uspore proizvodnju, a na tržištu je sve manje novih vozila.

Cijene rabljenih automobila u Njemačkoj, koja je najveće automobilsko tržište u Europi, prošlog su mjeseca porasle za 27 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. I rabljenih automobila osjetno je manje jer se brže prodaju, u prosjeku za 73 dana, a godinu ranije prodavali su se za 103 dana.

Haris Muratović, predsjednik Udruženja ovlaštenih zastupnika i trgovaca automobilima pri Privrednoj komori FBiH, kaže da carinska tijela izdaju dokumentaciju na temelju izjave o porijeklu automobila koju dostavlja proizvođač vozila.

20

posto poskupjet će rabljena vozila u Bosni i Hercegovini

”Proizvođači automobila posljednjih nekoliko godina zbog malverzacija, najčešće iz zemalja Balkana, prestali su izdavati tu dokumentaciju za rabljene automobile”, rekao je Muratović. Dodao je da je jedino Nizozemska ostala dosljedna u izdavanje te izjave na temelju kojih carine izrade EUR 1 obrazac.

”Očekujem da ćemo imati dodatno poskupljenje automobila od 15 do 20 posto jer će sada biti carina na ta vozila”, objasnio je Muratović, dodajući da će se značajno smanjiti uvoz automobila.

”Nadam da će Uprava za indirektno oporezivanje ukinuti carinu na automobile”, rekao je Muratović, objašnjavajući da je ta mjera protekcionistička. Dodao je da su uputili inicijativu Ministarstvu vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH da se ukinu carine na automobile te da bi se, ako se ništa ne promijeni, uvoz automobila uskoro mogao smanjiti i do 50%.

Nepoznato porijeklo
Kako je za Nezavisne novine objasnio Ratko Kovačević, glanogovornik Uprave za indirektno oporezivanje BiH, kada netko uvozi vozilo u zemlju, prijavljuje se na graničnom prijelazu i dobiva provoznu carinsku prijavu u trajanju od 10 dana.

”Nakon što nas je Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH obavijestilo da određeni proizvođači automobila ne mogu više jamčiti da su to vozila s porijeklom, mi od svakog uvoznika uzmemo i iznos za carinu i stavimo ga na depozitni račun te dokumente šaljemo na dodatnu provjeru.

Ako provjera bude pozitivna onda se depozit vraća, a ako je negativna onda novac ide s ostalim prihodima od neizravnih poreza”, objasnio je Kovačević.

Komentirajte prvi

New Report

Close