Tvornica automobila u susjedstvu sada proizvodi desetke električnih ‘pandi’ dnevno, čeka se serijska proizvodnja

Autor: Poslovni.hr , 04. prosinac 2024. u 06:18
Foto: Shutterstock

Kragujevac u iščekivanju velike vijesti, no događanja u Stellantisu upućuju na oprez.

Tvornica automobila u Kragujevcu sada proizvodi desetke električnih “pandi” dnevno, ali još nema službenih informacija kada će početi serijska proizvodnja, koja podrazumijeva proizvodnju od 200 do 250 vozila u jednoj smjeni.

U Samostalnom sindikatu kažu da nemaju informaciju kada će točno početi serijska proizvodnja, ali se nadaju da će se uprava uskoro oglasiti.

“Sigurno je da se proizvodnja diže i ubrzanim koracima vrlo ozbiljno idemo u serijsku proizvodnju električnog vozila”, rekao je predsjednik Samostalnog sindikata Fiat Chrysler Automobili Srbija (FCA) Saša Đorđević, prenosi Beta.

Postupno povećanje

Prema njegovim riječima, najveći dio tvornice, dvije trećine, sada radi u jednoj smjeni, dok “Karoserija” i “Preseraj” rade u dvije smjene.

Kazao je da će s povećanjem proizvodnje biti uvedena još jedna smjena, pa će se raditi u dvije ili tri smjene.

Pojasnio je da činjenica da se proizvodnja postupno povećava može biti nagovještaj da će radnici biti angažirani gotovo do kraja prosinca, što je, smatra, dobar znak, budući da se već više od 10 godina zapošljavaju djelatnici tvornica automobila već sredinom prosinca, oko Svetog Nikole, uputila je na kolektivni godišnji odmor.

“Čak se najavljuje da ćemo s povećanjem proizvodnje imati veliki broj, ne mali broj, radnih subota”, rekao je Đorđević i napomenuo da već dvije i po godine radnici nemaju nijedan dan plaćenog odsustva. Sindikat je naveo da je u tvornici Stelantis u Kragujevcu sada zaposleno više od 800 radnika i da se nastavlja nova zapošljavanja.

Pitanje je, međutim, što će se doista dogoditi nakon iznenadne ostavke glavnog izvršnog direktora Stellantisa Carlosa Tasvaresa a koji je, nedavno s predsjednikom Vučićem najavio porizvodnju ovog modela u Kragujevcu. Nemilosrdni fokus na učinkovitost pretvorio je Carlosa Tavaresa u jednog od predvodnika automobilske industrije. No, to je dovelo i do njegovog poraza u Stellantisu, piše Wall Street Journal (WSJ). Tavares je u nedjelju podnio ostavku na mjesto glavnog izvršnog direktora vlasnika Chryslera, Fiata i Peugeota nakon što je izgubio povjerenje uprave i ključnih dioničara. U priopćenju je tvrtka ukazala na pojavu “različitih pogleda” posljednjih tjedana. Promjena vodstva metafora je dramatičnog pada tvrtke koju je Tavares stvorio uspješnim spajanjem 2021. i pretvorio u glavnog dobitnika tijekom pandemije. Ove je godine pad prodaje doveo do rastućih zaliha i oštrog pada cijene dionice tvrtke. Dionice Stellantisa pale su više od 6% u ponedjeljak, piše Wall Street Journal.

Unatoč izazovima, Stellantisov odbor dao je u listopadu jednoglasnu potporu Tavaresu za racionalizaciju i transformaciju kompanije.

Odlazak Tavaresa

Otada je njegova ponovna potraga za uštedama troškova i drugim učinkovitostima rasplamsala ionako narušene odnose s trgovcima, dobavljačima i političarima, prema osobama upoznatim s tim pitanjem, što je izazvalo zabrinutost među članovima odbora.

“Stroj je jednostavno vozio preagresivno”, rekao je jedan od izvora.

Jedan od fokusa Tavaresa bio je osigurati da tvrtka premaši svoje smjernice o novčanom toku za godinu, prema nekim ljudima upoznatim s tim pitanjem. To bi uključivalo odgodu plaćanja dobavljačima dijelova, što bi ove godine donijelo iznenadni prihod na uštrb 2025., a istovremeno bi stavilo pod stres ključne poslovne partnere, kažu izvori WSJ-a. Automobilski div planira imenovati stalnog izvršnog direktora negdje u prvoj polovici 2025. Do tada je tvrtka uspostavila privremeni izvršni odbor, na čelu s predsjednikom Johnom Elkannom, koji će obavljati Tavaresove dužnosti. 

Komentirajte prvi

New Report

Close