Teški dani najekskluzivnije plaže na Jadranu: ‘Nekad ležaljke za 120 eura, danas ćevapi za euro’

Autor: Poslovni.hr , 06. srpanj 2021. u 09:46
Foto: Pixabay

Nakon što su zakupac Adriatic Properties i hotelski operater Aman Resorts najavili da ove sezone neće otvarati hotele Sveti Stefan i Miločer, ulaz na tim hotelskim plažama je slobodan, plaže su neuređene, bez pokretne imovine, a u njihovu zaleđu su zatvoreni spa objekti, restorani, kafići i drugi prateći sadržaji hotelske ponude.

Ekskluzivnost na Svetom Stefanu i Miločeru u Crnoj Gori više ne postoji. Zamijenio ju je masovni turizam koji je stigao sa “slobodnim” plažama, kaže mještanin Dragan za Radio slobodna Europa (RSE).

“A oni koji su ‘oslobađali’ te plaže, na njima se ne kupaju. Samo mali podsjetnik: mi mještani nikad se nismo kupali na plažama za goste, one su unazad 40 godina, kao što im i ime kaže, uvijek bile za goste naših ekskluzivnih hotela”, dodaje Dragan, a prenosi portal B92.

Nakon što su zakupac Adriatic Properties i hotelski operater Aman Resorts najavili da ove sezone neće otvarati hotele Sveti Stefan i Miločer, ulaz na tim hotelskim plažama je slobodan, plaže su neuređene, bez pokretne imovine, a u njihovu zaleđu su zatvoreni spa objekti, restorani, kafići i drugi prateći sadržaji hotelske ponude.

Riječ je o ekskluzivnim kupalištima na Budvanskoj rivijeri koja su desetljećima bila namijenjena hotelskim gostima, koji su za jedno noćenje spremni platiti više tisuća eura. Ulaz je bio dozvoljen i drugima, ali uz astronomske cijene, pa je komplet ležaljki sa suncobranom dnevno stajao i 120 eura.

Odluci zakupaca da zatvore hotele prethodilo je nekoliko prosvjeda dijela mještana početkom godine, podržanih od strane čelnika budvanske lokalne vlasti, koju predvodi prosrpski Demokratski front, kad su uklonjene ograde na prilazu hotelima i plažama. Oni su se protivili izgradnji nekretnina u okviru novog hotela Kraljičina plaža investitora Adriatic Properties, a tražili su i bezuvjetan pristup zakupljenim hotelskim plažama.

Taj zahtjev jedan je od razloga koje su iz tvrtke Adriatic Properties naveli za zatvaranje Sv. Stefana i Miločera jer, kako kažu, ne mogu svojim gostima garantirati mir i diskreciju kao osnovu svoje turističke ponude.

Pivo i ćevapi za jedan euro

Predsjednik Crne Gore Milo Đukanović rekao je da je samo apsolutno neodgovorna vlast mogla napraviti da reprezentativni dio turističke ponude, Kraljičina plaža, bude ravan ruglu i da Crna Gora, kako je izjavio, izgubi investitora: “Vjerujemo da ste vidjeli na društvenim mrežama čemu sliči najreprezentativniji dio obale – Kraljičina plaža. Prodaja piva i ćevapa za jedan euro”, ocijenio je Đukanović.

“Ovo je novi sumrak Svetog Stefana, treći u posljednjih 30 godina”, kaže povodom zatvorenih hotela i neuređenih plaža za RSE dekan Fakulteta za biznis i turizam u Budvi, Rade Ratković.

Podsjeća da je otvaranjem Svetog Stefana 1960. godine počela nova era razvoja crnogorskog turizma, jer je grad-hotel stekao svjetsku slavu i bio preteča onoga što danas označavaju butik hoteli – luksuzno mjesto za odmor u kojem se posebno njeguje privatnost gostiju i posvećenost svakom turistu ponaosob.

Ratković dodaje da je Sveti Stefan poslovao rentabilno sve do 1990., kad je zbog ratova i sankcija ostao bez turističke elite kojoj je i bio namijenjen.

“To je prvi sumrak Svetog Stefana, a drugi je kad je ubrzo potom dat u zakup biznismenu, vlasniku štedionice Jugoskandik Jezdimiru Vasiljeviću. Sad je ovaj treći sumrak, kad je tužno gledati zatvorene hotele i plaže koje počinju sličiti sajmištima”, kaže Ratković, a prenosi B92.

Većina mještana koje je RSE zamolio za razgovor ne želi javno govoriti o tome treba li elitne plaže namijeniti samo onima koji ih mogu skupo platiti. Kako neslužbeno objašnjavaju, većina vlasnika nekretnina tu ima vlastite apartmane za iznajmljivanje, pa i osobne interese u zahtjevu za bezuvjetan pristup hotelskim plažama.

Dragan smatra kako bi se problem mogao riješiti ako bi o turizmu odlučivali oni koji poznaju turizam, a na pitanje zašto mještani nerado govore o ovom problemu, kaže da je riječ o sindromu malog mjesta gdje se svi poznaju.

“Misle da će se time zamjeriti jedan drugome, vidiš da su svi podijeljeni, svakome je više dosta svađe i prepirki”, kaže ovaj mještanin.

Marija ipak smatra da sadašnja slika tog dijela rivijere neće nauditi njegovu imidžu.

Komentirajte prvi

New Report

Close