Ako dođe do značajnijeg utjecaja koronavirusa na dopremanje opreme i dolazak radnika iz Kine, kompanije iz te zemlje koje rade na infrastrukturnim projektima u Srbiji najavile su da će, ukaže li se potreba, u većoj mjeri angažirati srpske izvođače i tako nadomjestiti kinesku radnu snagu.
Predsjednik Srbije Aleksandar Vučić nedavno je, govoreći o utjecaju koronavirusa na domaću gospodarsku aktivnost, izrazio zabrinutost u vezi realizacije projekta izgradnje prometnice Preljina-Požega.
U Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture na pitanje ima li na tom projektu dovoljno angažiranih radnika i opreme te kasni li se u realizaciji projekta, kažu da će Javno poduzeće Putevi Srbije, kao investitor i kineska kompanija CCCC (China Communications Construction Company) kao izvođač radova, učiniti sve da ne dođe do probijanja roka za izgradnju koridora.
Klauzula o ‘višoj sili’
U ministarstvu napominju da su u prethodnom razdoblju, usprkos različitim problemima, završavani brojni veliki infrastrukturni projekti.
“Međutim, kad govorimo o utjecaju koronavirusa, to je problem više sile koja potencijalno može utjecati na sve oblasti, pa i na izvođenje radova na izgradnji jedne autoceste”, navode u resornom ministarstvu.
“U svakom izvođačkom ugovoru postoji standardna klauzula o višoj sili na koju se ugovorne strane mogu pozvati i primijeniti ju ako dokažu da su ispunjeni uvjeti”, objašnjavaju u Ministarstvu.
Kinezi sagradili Miloša Velikog
Podsjećaju također da je 20. veljače održan sastanak predstavnika Ministarstva s predstavnicima svih pet velikih kineskih kompanija koje su angažirane u Srbiji (CRI, CCCC, Powerchina, Shangdong High Speed i CMEC).Na tom se sastanku razgovarano o mogućim rješenjima za probleme uzrokovane epidemijom koronavirusa u Kini.
“Trenutno, kako smo informirani, postoje određeni problemi s projektima koje realizira kompanija CMEC, a potencijalni problemi s kineskim izvođačima više se tiču proizvodnje i dopremanja opreme, nego dolaska radnika iz NR Kine”, kažu predstavnici srpskih vlasti.
Ostale kompanije su najavile da će, ako se za time ukaže potreba, u većoj mjeri angažira srpske izvođače i na taj način kompenzira kineska radna snaga.
U Ministarstvu podsjećaju da je kineska kompanija CCCC krajem prosinca 2019. dovršila dionicu autoceste Miloš Veliki od Surčina do Obrenovca i to prije ugovorenog roka.
“Nadamo se da će ovi problemi biti nadvladani na najbolji mogući način i da se trenutna situacija neće bitno odraziti na izvođenje radova na projektima na kojima rade kineske kompanije”, navodi se u odgovoru Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu