U Sloveniji se osniva nova zrakoplovna kompanija pod nazivom SouthEast Airlines, otkrio je zrakoplovni portal Sierra5, dodajući da će taj prijevoznik u početku uglavnom nuditi čarter letove.
SouthEast Airlines usmjerit će se na tržišta zemalja Europske unije, a prvi komercijalni let planiran je početkom lipnja, prenosi agencija STA.
Pripreme traju 20 mjeseci
Među osnivačima novog slovenskog zračnog prevoznika, sa sjedištem u Trbovlju, nalaze se iskusni piloti i instruktori, inženjeri i mehaničari, kao i financijski i drugi stručnjaci iz područja zrakoplovstva.
U početnoj fazi, SouthEast Airlines namjerava se usredotočiti i na usluge drugim zrakoplovnim kompanijama, kao što je iznajmljivanje zrakoplova, posade, održavanje i osiguranje.
Projekt je u pripremi oko 20 mjeseci, rekao je Blaž Berdnik, suosnivač kompanije.
SouthEast Airlines poslovanje će početi s jednim zrakoplovom ekonomske klase, sa 180 sjedišta, a očekuje se da će već ove godine dodati floti i jedan Airbus A320.
Na početku namjeravaju zaposliti tri ili četiri posade za prvi zrakoplov, što je oko 35 zaposlenih, zajedno sa zemaljskim osobljem. Kako i samo ime najavljuje, prije svega će poslovati u jugoistočnoj Europi, dakle Sloveniji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Grčkoj i Turskoj.
Zasad nije poznato hoće li SouthEast Airlines postati nova slovenska nacionalna zrakoplovna kompanija. Otkad je Adria Airways otišla u stečaj, Slovenija nema nacionalnog zračnog prijevoznika. U svibnju prošle godine vjerovnici Adria Airwaysa u stečaju prijavili su potraživanja u iznosu od 151 milijun eura, a priznata su potraživanja u iznosu od 87,7 milijuna eura.
Država ima samo planove
Među priznatim potraživanjima je bilo i oko 15 milijuna eura za plaće bivših zaposlenika, među njima i zadnje Uprave Adria Airwaysa na čelu s Holgerom Kowarschom, koji je kompaniju vodio uime njemačkog investicijskog fonda 4K, posljednjeg vlasnika, te njemačke kompanije Fraport, koja upravlja ljubljanskom zračnom lukom.
Među vjerovnicima je bilo i više stranih banaka, aerodroma i bivših poslovnih partnera Adria Airwaysa, Europska agencija za kontrolu zračnog prometa, slovenska Porezna uprava i drugi.
Najveća priznata potraživanja su ona njemačke zrakoplovne kompanije Lufthansa (6,6 milijuna eura) i njene austrijske tvrtke kćeri Austrian Airlinesa (3,1 milijuna eura).
Adria Airways je u stečaju od listopada 2019. godine. Tu je zrakoplovnu kompaniju 2016. godine tadašnja slovenska vlada za samo 100.000 eura prodala nepoznatom njemačkom financijskom fondu 4K, a iako su novi vlasnici nakon kupnje najavljivali rast, više dokapitalizacija i novog strateškog partnera, financijske su se poteškoće samo produbljivale pa je Adria Airways konačno završila u stečaju.
U listopadu 2020. godine slovensko Ministarstvo gospodarstva tvrdilo je da su pojedini privatni poduzetnici zainteresirani za suradnju s državom u uspostavljanju novog nacionalnog zračnog prijevoznika.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu