Osmi mjesec zaredom putnički zračni promet diljem Europe drastično opada. Zbog pandemije koronavirusa, najavljena ponuda i opseg letova iz ljubljanske zračne luke ograničeni su i u zimskom redu vožnje, ali to se može promijeniti ako se europske zemlje sljedećih mjeseci uspiju učinkovito nositi s pandemijom, piše Dnevnik.
Tijekom zimske sezone njemačka zrakoplovna kompanija Lufthansa letjet iz Ljubljane za Frankfurt dva puta dnevno.
Air France će u početku Sloveniju povezati s Parizom tri puta tjedno, ali će se postupno prebaciti na dnevne letove. Putnici Turkish Airlinesa moći će iz Ljubljane letjeti za Istanbul tri puta tjedno u prvom dijelu zimske sezone, a od siječnja planiraju dodatne letove, ako će to uvjeti dopustiti.
Tjedno dva leta za Amsterdam
Air Serbia će u početku za Beograd nuditi četiri leta tjedno, ali planira prijeći na dnevne letove u studenome. Easyjet će se s u prosincu vratiti na londonski Gatwick, nakon stanke u studenom, i to s dva leta tjedno, a kasnije će ponuditi četiri.
Najavljuje se dodavanje veze do londonske zračne luke Luton početkom 2021., u početku s dva leta tjedno. Montenegro Airlines od kraja studenoga nudit će četiri leta tjedno za Podgoricu.
LOT Polish Airlines vraća se u prosincu s četiri leta tjedno za Varšavu, a Transavia s dva tjedna leta za Amsterdam. Brussels Airlines planira nastaviti letove u veljači sljedeće godine, s pet letova tjedno za Bruxelles.
Fraport Slovenija, koji upravlja Aerodromom Jože Pučnika u Ljubljani, upozorava da su to trenutačne službene najave zračnih prijevoznika koje se mogu razlikovati od stvarnih letova jer se situacija često mijenja.
Fraport se nada da će se uspješnim upravljanjem epidemijom uspostaviti uvjeti za hrabriji nastup zrakoplovnih kompanija na slovenskom tržištu, te da će se drugi prijevoznici vratiti što je prije moguće.
Ministarstvo gospodarstva, prema pisanju Dela, priprema natječaj na kojem će zrakoplovne tvrtke moći dobiti subvencije za letove do Ljubljane, jer je više prijevoznika zainteresirano za Sloveniju.
Državnu subvenciju stranim zračnim prijevoznicima omogućuje peti paket mjera u borbi protiv koronavirusa. Ministarstvo još uvijek razmatra i mogućnost državnog sudjelovanja u uspostavljanju novog nacionalnog prijevoznika, nakon što je propala Adria Airways.
Vrlo mali rizik od zaraze
U prvih devet mjeseci ove godine ljubljanski aerodrom uslužio je 267.780 putnika, što je 81,5 posto manje nego u istom razdoblju prošle godine. U Europi je do kraja rujna promet pao za 72 posto.
Napori europske zrakoplovne industrije usmjereni su na stvaranje jedinstvenog okvira mjera za sve zemlje EU, i to uvođenjem testiranja putnika prije polaska umjesto obvezne karantene. To bi potaknulo oporavak turizma i putovanja, te smanjilo broj rizičnih radnih mjesta u sektoru.
Letenje je i dalje jedan od najsigurnijih oblika putovanja. Istraživanja pod pokroviteljstvom Međunarodnog udruženja zračnih prijevoznika pokazuju da je rizik od infekcije koronavirusom za vrijeme leta vrlo nizak.
Od 1,2 milijarde putnika koji su ove godine putovali zrakoplovom utvrđena su samo 44 potencijalna slučaja prijenosa zaraze za vrijeme leta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu