Šćuric: Koncesije na bh. aerodrome su gotova stvar, na meti Sarajevo

Autor: Poslovni dnevnik , 08. rujan 2023. u 05:22
Foto: Shutterstock

Međunarodna politika uputila je jasnu poruku i takvo rješenje se neće moći izbjeći.

Stručnjak za zrakoplovstvo Alen Šćuric u razgovoru za Klix.ba komentirao je mogućnost da bh zračne luke daju u koncesiju. Pojasnio je što se dogodilo sa zračnim lukama u Zagrebu i Beogradu nakon davanja u koncesiju.

Za komentar smo se obratili nakon što su šef Delegacije Europske unije u Bosni i Hercegovini Johann Sattler i američki veleposlanik Michael Murphy uputili pismo premijeru Federacije Bosne i Hercegovine Nerminu Nikšiću, što ukazuje da više nije racionalno odgađati davanje koncesija zračnoj luci.

2,5

milijuna putnika godišnje realan je potencijal sarajevskog aerodroma

Faktor politike
Ova i druga očekivanja EU i Sjedinjenih Američkih Država kada je u pitanju ekonomija FBiH izazvala su brojne reakcije. Nikšić, ali se ni entitetski ministri još uvijek nisu javno izjasnili o onome što piše u spomenutom pismu.

Ministar prometa i komunikacija Bosne i Hercegovine Edin Forto (NS) izjavio je da zračne luke treba dati u koncesiju, a kao razlog za to naveo povećanje broja putnika.

Šćuric, koji je glavni i odgovorni urednik zrakoplovnog portala Zamaaero, smatra da je davanje zračnih luka u Federaciji BiH u koncesiju gotova stvar.

“Kada dođe ovakvo pismo od veleposlanika EU i SAD-a, budite sigurni da je to gotova stvar. U našim krajevima o koncesijama ne odlučuju političari, niti struka, niti uprava zračne luke. isključivo odlučuju vlastodršci koji vas obavještavaju da se to sada događa pod koncesijom. Možete se tome opirati neko vrijeme, ali na kraju će biti tako”, rekao je.

On je među onima koji smatraju da je bila pogreška davanje zračnih luka u glavnim gradovima regije u koncesiju, odnosno da su se one mogle nastaviti razvijati da je država nastavila njima upravljati.

“Koncesije u Zagrebu, Beogradu, Ljubljani, Skoplju i Prištini nisu bile racionalne. To su gradovi čije su se zračne luke mogle širiti vlastitim sredstvima, to su zračne luke koje su bile izuzetno dobro vođene. Ozbiljno su rasle, čak i više nego što rastu danas. To se posebno odnosi na Zagreb i Ljubljanu. Radili su izuzetno dobro”, rekao je.

Pojašnjavajući zašto smatra pogreškom davanje zračne luke u koncesiju, istaknuo je kako je riječ o strateški važnim objektima.

Strateški objekti
“Zašto je data u koncesiju zračna luka koja donosi profit državi, koja se može sama financirati i koja raste? To nema smisla. Pogotovo jer se radi o strateški važnim objektima. Zrakoplovstvo je danas ono što je željeznica bila prije 130 godina. Zrakoplovstvo je motor razvoja cjelokupnog gospodarstva. Kao takva, zračna luka je izuzetno važna”, istaknuo je.

No, istaknuo je kako je opravdano davati u koncesiju, kako je naveo, male, slabo profitabilne ili nerentabilne zračne luke u koje su potrebna ulaganja. U njegovoj percepciji to se odnosi na zračne luke u Mostaru, Tuzli i Banjoj Luci. Prvo se osvrnuo na situaciju u Zračnoj luci Mostar, za koju je EU krajem prošlog mjeseca izrazila spremnost pomoći u pronalaženju koncesionara.

“Daj Bože da netko preuzme Zračnu luku Mostar. Ljudi primaju plaće, a ne rade ništa. Nema letova. Možda neki koncesionar od toga nešto napravi”., rekao je. Šćuric uvjerava da je glavni kandidat za koncesiju Aerodrom Sarajevo koji ima veliki potencijal i da je njena sadašnja uprava već napravila velike stvari. Pohvalio je rad direktora Alana Bajića.

“Garantiram vam da bi sarajevska zračna luka mogla imati 2,5 milijuna do tri milijuna putnika godišnje. Dakle dvostruko više nego danas. Ova zračna luka je puno uložila u infrastrukturu. Bajić je definitivno najbolji direktor u regiji. Uspio je u tri godine napraviti ono za što bi drugim zračnim lukama trebalo 30 godina”, rekao je. 

Komentirajte prvi

New Report

Close