Ova vrsta tjestenine novi je tržišni hit, prodaja joj je rasla iznad 35 posto

Autor: Poslovni.hr , 24. listopad 2023. u 07:00
Foto: MITAR MITROVIĆ

Regionalna konferencija posvećena gastronomiji otkrila je kako se pad prodaje događa u malim prodavaonicama jer tamo nema akcija niti posebnih ponuda.

Regionalna konferencija posvećena gastronomiji koja okuplja nekoliko stotina sudionika, predavača i izlagača, “Food Talk”, održana je po prvi puta u Dorćol Platzu u Beogradu uz niz zanimljivih tema. Od toga kako je sve poskupjelo i nazire li se kraj krizi do kuhara Michelinovih zvjezdica koji su dijelili svoja iskustva.

Inflacija glavni faktor

U prvom panelu, lideri prehrambene industrije regije sumirali su 2023. i iznijeli prognoze za nadolazeću godinu. Sudjelovali su Igor Janković, direktor marketinga Carnexa, Aleksandar Stamevski, direktor kompanije Stamevski, Miloš Milićević, key acconut manager kompanije Danubius i Ivan Jovanović, menadžer korporativnih poslova i održivosti kompanije Bambi. Zajednička briga svima bilo je poskupljenje sirovina, koje je u konačnici poskupjelo i njihove proizvode.

“Inflacija je svima donijela teškoće, već smo 700 dana pod uredbama o cijenama. Znamo da brašno sigurno neće ići gore do kraja ove godine, a nas je najviše mučila cijena pšenice koja je u zadnje dvije godine bila visoka. Ono što smo primijetili je da nam je narasla prodaja jedne niše – vitaminizirane tjestenine i to za 35.6 posto. Isto tako, uspjeli smo ne promijeniti cijene proizvoda ove godine”, rekao je Milićević iz Danubiusa, kompanije koja je lider na tržištu Srbije u prodaji brašna i tjestenina. Jovanović iz Bambija nadovezao se kako je i transport strašno poskupio, što se prelijeva na konditorsku industriju.

“Srećom smo dio velike grupacije, Coca-Cola Hellenic, koja nam drži leđa i pomaže nam. Plazma ima dugu tradiciju kod nas i proizvod je koji je stvarno voljen, mi se stoga trudimo da on ne košta puno. Krajnji kupac ni ne zna koliko nas je pogodio rat u Ukrajini i cijene koje divljaju, osobito mlijeka,” rekao je Jovanović iz Bambija. Igor Janković iz kompanije Carnex, koja proizvodi suhomesnate proizvode i sinonim je za paštete, rekao je kako su oni ipak vidjeli oporavak tržišta i to u srpnju i kolovozu, te su imali vrlo dobre rezultate. Ne samo s paštetama, nego su rasli i s prodajom mesa na godišnjem nivou.

“Pad prodaje dolazi iz malih prodavaonica, gdje nema akcija niti posebnih ponuda. U velikim lancima ove smo godine prilično dobro stajali,” rekao je. Jovanović je napomenuo kako je Bambi usred krize i korone otvorio 12 milijuna eura vrijednu pokretnu traku za proizvodnju od 310 metara i rekao kako i dalje planiraju širenja na strana tržišta i to ona – afrička, poput Nigerije i Egipta. Janković je objasnio kako je na ovim prostorima zapravo neprestana kriza. “Ili je rat ili bombardiranje, ekonomska kriza, sankcije, tranzicije…Nema više od dvije ili tri normalne godine. Stoga je krizni menadžment naprosto dio poslovanja ovdje,” rekao je.

Zemlja mesa

Drugi panel bio je u opuštenijoj atmosferi gdje ambasadori stranih zemalja u Srbiji pričali o hrani i o tome što najviše ovdje vole, naziva “Taste of Planet – Conference Edition”. Sudjelovali su Marija Levanti, veleposlanica Grčke, Andreas Photiou, veleposlanik Cipra, Hidajet Biščević, veleposlanik Hrvatske, Fabrizio Kosimi, ekonomski ataše Italije, te Monika Suhajdova, zamjenica veleposlanika Slovačke.

Svi oni bili su suglasni u tome kako su u Srbiji porcije ogromne i kako je to zemlje mesa. Ciparski veleposlanik dodao je kako se udebljao otkako je došao na poziciju u Srbiji, dok je hrvatski veleposlanik Bišćević postao i kolumnist. Kao bivši novinar, piše upravo o hrani, a njegova kolumna “Diplomacy at the Table” o sponi između politike i hrane izlazi u časopisu “Diplomacy&Commerce”.

Komentirajte prvi

New Report

Close