Podmorski tunel ispod Boke Kotorske stajat će 60. mil. eura

Autor: Poslovni dnevnik , 04. svibanj 2021. u 22:00
Foto: pixabay

Brza veza između mjesta Zelenika i poluotoka Luštica značajno će utjecati na razvoj turizma u Crnoj Gori.

U Cnoj Gori ponovno je aktualizirana ideja o izgradnji podmorskog tunela ispod Bokokotorskog zaljeva od Zelenike do Luštice, koji bi stajao oko 60 milijuna eura, javlja agencija Mina. “Podmorski tunel, o kojem se govori godinama, pridonio bi ubrzanju investicija i valorizaciji potencijala poluotoka Luštica”, rekao je Nikola Radman, kandidat za vijećnika koalicije Crno na bijelo – Može Bokeški. Prema njegovim riječima, dio od potrebnih 60 milijuna eura osigurao bi se iz fondova Europske unije. Radman smatra da bi projekt podmorskog tunela sam sebe isplatio u razdoblju od 12 do 15 godina od puštanja u promet.

“Podmorski tunel je od velikog značaja, ne samo za Boku Kotorsku, već i za cijelu Crnu Goru, jer izravno utječe na poboljšanje turističke ponude, a predstavljao bi i svojevrsnu turističku atrakciju. Slični tuneli dosad su izgrađeni na Farskim Otocima i u Norveškoj”, objasnio je Radman.

Popust lokalnom stanovništvu

On je dodao da bi prihod od cestarine kroz tunel išao izravno u općinske i državnu blagajnu, za razliku od trajekta od kojeg općine Herceg Novi i Tivat nemaju nikakve financijske koristi. “Cijene cestarine za stanovnike hercegnovske i tivatske općine bile bi 30% niže, a za lokalno stanovništvo uvele bi se mjesečne i godišnje pretplatne karte. Krajnje je vrijeme da povežemo dva dijela naše općine”, poručio je Radman. On je naveo da bi podmorski tunel bio dugačak oko 1,7 kilometara, a pristupne prometnice s kružnim tokovima oko dva kilometra. Tunel će se sastojati od dvije prometne trake, a njegov sastavni dio bit će pješačka i biciklistička staza. Planiran je i prolaz za spašavanje u slučaju nesreća. Radman je poručio da će se projekt realizirati uz strogo poštivanje ekoloških propisa.

“Za razliku od projekta izgradnje mosta, gradnja podmorskog tunela ne bi ugrozila status Boke Kotorske na popisu svjetske prirodne i kulturne baštine. Tunel ne bi ugrozio plovne puteve kroz zaljev, jer je prosječna dubina za plovni put u središnjem dijelu tunela od 20 do 22 metra. Podmorski tunel bio bi sastavni dio planirane obilaznice oko Herceg Novog”, izjavio je Radman.

Smanjit će se gužve

On smatra da bi se realizacijom tih kapitalnih projekata značajno rasteretila postojeća prometna infrastruktura u Herceg Novom i smanjile gužve, posebno ljeti.

“Usmjeravanjem prometa kroz podmorski tunel i preko Luštice značajno bi se smanjile gužve u Tivtu i Herceg Novom. Izgradnja tunela pridonijela bi i da se ubrzaju investicije i valoriziraju potencijali Luštice, jer bi taj poluotok dobio izravnu prometnu vezu s hercegnovskim dijelom zaljeva”, istaknuo je Radman.

1,7 kilometara

bit će dugačak podmorski tunel ispod Bokokotorskog zaljeva

Izgradnja podvodnog tunela od Zelenike do Luštice nalazi se i u investicijskom planu Općine Herceg Novi. Kako je navedeno u tom planu, dužina tunela bit će tri nautičke milje, a promet će se odvijati u dva smjera. Kao prednost izgradnje podmorskog tunela navodi se da će brodovima i čamcima biti dopušen prolazak, za razliku od mosta, protiv kojeg je bio i UNESCO, gdje to ne bi bilo moguće. Navodi se da bi projekt stajao oko 100 milijuna eura.

Komentirajte prvi

New Report

Close