Slovenski proizvođač ultralakih zrakoplova Pipistrel, sa sjedištem u Ajdovščini, potpisao je pismo namjere s australskom tvrtkom Eyre to There o proizvodnji Pipistrelove električnog zrakoplova, dvosjeda Alpha Electro. U prvoj fazi Australci bi uvezli 15 zrakoplova za prezentacije i probne letove, a kasnije bi u Australiji započeli proizvodnju malih zrakoplova namijenjenih obuci pilota.
Od indijske vojske 20 mil. USD
Eyre to There bi tako postao prvi australski proizvođač električnih zrakoplova, a godišnje bi ih mogli proizvesti stotinjak. Dogovor s australskom tvrtkom još je u početnoj fazi, rečeno je agenciji STA iz Pipistrela. Dvosjedni električni zrakoplov idealan je za školovanje, rekao je Barrie Rogers, izvršni direktor kompanije Eyre to There, za australski časopis Aviation.
U Australiji postoji 250 registriranih zrakoplovnih škola koje koriste oko 3400 zrakoplova. Čak četvrtina svih obuka posvećena je početnoj fazi učenja, obuhvaćajući učenje polijetanja i slijetanja u blizini zračne luke. “Pipistrelovi su zrakoplovi dobro prilagođeni tome”, dodao je Rogers. Slovenska kompanija nastavlja tako s nizom uspješnih poslova na međunarodnom tržištu. U listopadu 2019. proizvođač ultralakih zrakoplova indijskom Ministarstvu obrane predao je posljednju pošiljku od ukupno 194 naručenih zrakoplova.
Dio ugovora s vladom Indije koji se tiče nabave time je ispunjen, a usluge poput podrške kupcu, servisiranja i isporuke rezervnih dijelova dugo će trajati, rečeno je iz Pipistrela. Taj sporazum, zaključen 2015. godine, do danas je ostao najveći pojedinačni ugovor o isporuci lakih zrakoplova na svijetu prema broju naručenih letjelica. Vrijednost posla Pipistrela nije otkrio, a indijski su mediji u to vrijeme izvještavali da ugovor vrijedi 20 milijuna dolara, izvjestio je Dnevnik.
Pipistrel je isporučio ultralaki zrakoplov SW 80 Garud na 85 lokacija diljem Indije, gdje je njihov indijski tim sastavio letjelice, testirao ih u zraku i potom predao kupcu. Međutim, prošlog mjeseca Pipistrel se suočio s padom jednog od njihovih zrakoplova u Indiji. Letjelica se srušila ubrzo nakon polijetanja, pilot je u nesreći poginuo, a kopilot je teško ozlijeđen.
Prema dosadašnjim informacijama, postojali su problemi s motorom odmah nakon polijetanja, a Pipistrel nema informacije zašto se nije aktivirao ugrađeni padobran koji je namijenjen rješavanju problema u takvim slučajevima. Slovenski proizvođač također nema podatke o načinu održavanja zrakoplova, jer je to pod nadležnošću indijske vojske, niti o kvaliteti goriva.
Slovenski punjači u Kaliforniji
Indijska vojska osnovala je istražnu komisiju kako bi utvrdila uzrok pada. Pipistrel je ovlastio svog indijskog poslovnog partnera za suradnju u istrazi i stalni kontakt s vlasnikom zrakoplova. “Zrakoplovne istrage obično traju godinu ili dvije, a vojne istrage i duže. Prošle su dvije godine od prethodne dvije nesreće da bi se dobila potvrda da je kriv pilot, a ne tehnički problemi”, rečeno je iz Pipistrela.
Kompanije se širi i na američko tržište, prošle godine Služba za upravljanje infrastrukturom u području Los Angelesa postavila je prvi komercijalni punjač električnih zrakoplova u državi, na aerodromu Compton/ Woodley. Riječ je o punionici Skycharge proizvođača Pipistrela. Amerikanci su kupili ukupno četiri punjača i dva električna zrakoplova Pipistrel. Riječ je o modelu Alpha Electro. Iz Služba za upravljanje infrastrukturom objasnili su da je investicija obavljena u partnerstvu s muzejem Tomorrow’s Aeronautical Museum.
Pipistrelov punjač podržavat će Pipistrelov zrakoplov Alpha Electro u vlasništvu muzeja “a ubuduće i druge električne zrakoplove”. Punjač je postavljen na komercijalnoj zračnoj luci na jugu Los Angelesa i omogućava istovremeno punjenje dvije baterije. Ispražnjenu bateriju može se napuniti za 45 minuta. Muzej planira postaviti više Pipistrelovih punionica duž aerodromske mreže u području Los Angelesa.
Sljedeću će dobiti aerodrom San Gabriel Valley u El Monteu. Nakon propasti slovenskog nacionalnog zračnog prijevoznika Adria Airwaysa, Pipistrel je potvrdio slovenskim medijima da je poslao ponudu s iskazanom zanimanjem za kupovinu letačke škole Adria Airwaysa kao cjeline, uključujući svu imovinu, marku i certifikate škole. “Želimo nastaviti obuku pilota na Brniku, a možda čak i u Mariboru”, rekao je za STA Ivo Boscarol, direktor Pipistrela.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu