Nihad Omerović, zastupnik u Parlamentu Bosne i Hercegovine, pojasnio je kako je Zastupnički dom BiH usvojio njegovu inicijativu kojom se uvodi moratorij na godinu dana na naplatu takse od 3 KM po putniku u zračnim lukama u BiH.
Omerović kaže da je prije 25 dana pokrenuo inicijativu i tražio da Agencija za civilno zrakoplovstvo ukine naknadu po putniku.
Sporna naknada
Naknada je definirana odlukom iz 2017. godine i tada je iznosila 2 KM, a nakon toga iznos je povećan na 3 KM. po putniku.
“U prvoj verziji tražio sam potpuno ukidanje te naknade, imajući u vidu da je na temelju razgovora sa sve četiri međunarodne zračne luke, da je prema njihovom mišljenju i analizama i na temelju njihovih razgovora s niskotarifnim kompanijama ova naknada glavni razlog zašto se ukidaju međunarodne aviolinije”, kaže Omerović.
U ponedjeljak je održan sastanak Povjerenstva za promet i veze, čiji je Omerović član, a sastanku su nazočili predstavnici zračne luke, direktor Agencije za civilno zrakoplovstvo i ministar prometa i veza Edin Forto.
“Ravnatelj Agencije oštro se usprotivio raspravi o ukidanju takse navodeći da bi ukidanje dovelo u pitanje poslovanje i rad Agencije, dok su ravnatelji imali suprotna stajališta da do ukidanja takse mora doći i da je ovo je primarni razlog zbog kojeg se veliki broj aviolinija otkazuje.
Kako bih prevazišao nastalu situaciju, modificirao sam inicijativu, nakon što sam prethodno dobio pozitivne znakove iz zračne luke, da su i oni zadovoljni opcijom moratorija na naplatu takse na godinu dana, te da se u tom periodu izvrši precizna analiza Agencije za civilno zrakoplovstvo da li je ta taksa jedini razlog odustajanja niskotarifnih aviokompanija”, kaže Omerović.
Pojašnjava da su ovaj prijedlog prihvatili predstavnici zračne luke i Agencije te da su bili zadovoljni ovakvom formulacijom, pa je prvo povjerenstvo, a potom i parlament usvojilo prijedlog. “Barem idućih godinu dana neće se naplaćivati naknada po prevezenom putniku iz tih zračnih luka.
Odluku donosi Agencija za civilno zrakoplovstvo, a suglasnost daje Vijeće ministara. Njenim usvajanjem u Zastupničkom domu procedura je završena. Ako analize kažu da su takse glavni razlog i opterećenje za niskobudžetne kompanije, idemo u potpuno ukidanje bez vremenskog ograničenja”, obećao je Omerović.
Zapeli pregovori
Podsjećamo, jedan od razloga zašto je niskotarifna kompanija Ryanair obustavila letove sa tuzlanskog aerodroma je plaćanje takse u iznosu od 3 KM po putniku.
Pregovori su zapeli i s drugim velikim low cost igračem, Wizz Airom, kojemu je osim takse, zasmetao i izostanak investicija na tuzlanskom aerodromu pa su, slijedom toga, najavili zatvaranje svoje baze u Tuzli. Dva bazna aviona koja su tamo stacionirana preusmjerit će na druge destinacije unutar svoje mreže.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu