Osim zavidnih rezultata, BH Telecom predvodnik je digitalne budućnosti BiH

Autor: Siniša Malus , 07. travanj 2025. u 22:00
'U ovoj i godinama pred nama moramo raditi na popravljanju korisničkog iskustva kroz ulaganja u infrastrukturu, ali i kroz poboljšanje pristupa, komunikacije i brzine odgovora na korisničke zahtjeve’, kaže Kovačević/PD

Amel Kovačević, generalni direktor BH Telecoma o rekordnim rezultatima poslovanja, korisnicima, ulaganjima…

BH Telecom je prošle godine ostvario zavidne financijske pokazatelje u segmentu stabilnosti poslovanja. Prihodi i dobit odavno nisu bili kao na lanjskim razinama.

Osim toga, operativni prihod po zaposlenom porastao je za osam posto, dok je broj zaposlenih smanjen za jedan posto, što jasno odražava posvećenost kompanije povećanju efikasnosti i produktivnosti. BH Telecom je uvršten među deset najpoželjnijih poslodavaca u Bosni i Hercegovini za 2024. godinu, u konkurenciji 500 kompanija.

Sve ovo, ali i planovi kompanije povod su za razgovor s generalnim direktorom BH Telecoma Amelom Kovačevićem.

BH Telecom je u 2024. godini ostvario ukupne prihode od 556 milijuna konvertibilnih maraka – što su najveći prihodi u posljednjih deset godina ove kompanije. Što je zaslužno za ovako dobre rezultate?
Ostvareni ukupni prihodi od 556 milijuna maraka – najviši u proteklom desetljeću – i rekordna bruto dobit od 72 milijuna maraka, uz rast od 36 posto u odnosu na prethodnu godinu, potvrđuju lidersku poziciju BH Telecoma na telekomunikacijskom tržištu BiH. To je ujedno i najveći iznos dobiti još od 2016. godine. Broj korisnika dostigao je 2,1 milijun, uz rast od 23 tisuće novih pretplatnika. Istovremeno, isplatili smo dividende u iznosu od 70 milijuna maraka i našli se među deset najpoželjnijih poslodavaca među 500 kompanija u zemlji.

Iza ovih rezultata stoji jasan strateški pravac nove uprave koju predvodim – odgovorno vođenje, promišljene investicije, digitalne inovacije i kontinuiran fokus na korisničko iskustvo. Ne gradimo samo stabilnu i uspješnu kompaniju danas, već trasiramo put za BH Telecom budućnosti – otpornu, održivu i spremnu za izazove digitalnog doba.

Ovaj uspjeh je rezultat vizije, timskog rada i odlučnih odluka koje garantiraju dugoročni rast. Naš cilj ostaje isti: nastaviti s inovacijama, postavljati nove standarde u korisničkoj usluzi i jačati poziciju BH Telecoma kao predvodnika digitalne budućnosti Bosne i Hercegovine.

Reorganizacija je ključ veće efikasnosti

BH Telecom planira službeni početak poslovanja po novoj organizacijskoj shemi u prvoj polovini godine, a prve rezultate i efekte će analizirati do kraja 2025.

Često volite reći da BH Telecom predvodi digitalnu budućnost Bosne i Hercegovine. Što to konkretno znači?
​Kad to kažem, mislim na konkretna ulaganja i projekte koji digitalizaciju čine stvarnom – sada i ovdje. To znači izgradnju moderne telekom infrastrukture, širenje optičke mreže, jačanje mobilnih i fiksnih servisa, te razvoj pametnih rješenja poput e-uprave, digitalnog identiteta i cloud usluga.

U fokusu su nam i korisnici – zato digitaliziramo korisničko iskustvo kroz sigurne aplikacije, platforme i servise koji su intuitivni i dostupni svima. Kroz tehnologiju i inovacije, gradimo temelje digitalnog društva i stvaramo prilike za ljude i biznise širom BiH.

Kompanija je lani nastavila sa snažnim investicijama u infrastrukturu – 76 milijuna maraka uloženo je u daljnji razvoj LTE mobilne mreže, optičke mreže i digitalizaciju usluga. Koje investicije možete najaviti za ovu i iduću godinu?
BH Telecom nastavlja s jasnom vizijom i snažnim investicijskim ciklusom kako bismo ostali lider digitalne transformacije u Bosni i Hercegovini. Nakon 76 milijuna maraka uloženih prošle godine u unapređenje LTE mreže, optičke infrastrukture i digitalizaciju usluga, ove i naredne godine planiramo dodatna, značajna ulaganja.

Fokusirani smo na ubrzani razvoj 4G mreže i prelazak na 5G mrežu, ako to regulatorni okvir omogući, intenzivno širenje optičke mreže širom zemlje, kao i na modernizaciju naših cloud i cyber security servisa. Paralelno, nastavljamo s digitalizacijom usluga i razvojem pametnih, korisnicima prilagođenih rješenja, s ciljem da omogućimo brži, sigurniji i efikasniji pristup telekomunikacijskim i IT uslugama – kako građanima, tako i poslovnim korisnicima.

556

milijuna KM prihoda ostvario je BH Telecom u 2024. godini

BH Telecom je službeno podnio zahtjev Konkurencijskom vijeću Bosne i Hercegovine za akviziciju kompanije Telemach. Transakcija će biti upućena i na razmatranje nadležnom tijelu za konkurenciju u Crnoj Gori.  Što kompaniji donosi ovo regionalno širenje i kad možemo očekivati finalizaciju ovog procesa?
Ova strateška inicijativa predstavlja značajan iskorak u daljnjem jačanju pozicije BH Telecoma, kako na domaćem tako i na regionalnom tržištu. Akvizicija otvara prostor za ubrzani razvoj kroz ulaganja u infrastrukturu, suvremene tehnologije i poboljšanje kvaliteta usluga, što će direktno doprinijeti unapređenju korisničkog iskustva i stvaranju konkurentnijeg tržišnog ambijenta.

Naše strateško opredjeljenje jasno je usmjereno prema rastu, širenju prisutnosti i tehnološkom iskoraku – ne samo unutar granica Bosne i Hercegovine, već i u regiji i šire. Već duže vrijeme analiziramo tržišne potencijale i vodimo proaktivne razgovore s ključnim akterima, a upravo u kompaniji Telemach prepoznali smo jednu od najznačajnijih prilika za daljnji razvoj i diversifikaciju poslovanja.

U ovom trenutku akvizicija je u fazi razmatranja pred Konkurencijskim vijećem BiH, dok se istovremeno vode intenzivni pregovori o ugovoru o prodaji. Naš cilj je da, nakon dobivanja regulatornih odobrenja, proces finaliziramo i ugovor potpišemo u što kraćem roku. Vjerujemo da će ovaj potez označiti prekretnicu u razvoju BH Telecoma i otvoriti novo poglavlje rasta, inovacija i regionalne ekspanzije.

Osim Telemacha, vidite li na širem regionalnom tržištu još neke mete za preuzimanje i o kojom bi se državama radilo?
U godinama koje su pred nama, ključno je da se fokusiramo na unapređenje korisničkog iskustva, kroz ulaganja u infrastrukturu, ali i poboljšanje pristupa, komunikacije te brzine odgovora na korisničke zahtjeve. Iako je prerano donositi konkretne zaključke, smatram da bi trebali iskoristiti svaku priliku za akvizicije koje se mogu pojaviti, ako one odgovaraju našim strateškim ciljevima i potrebama za daljnji rast.

BH Telecom je partner Sarajevo Film Festivala od samih početaka festivala, a sa svojih 30 milijuna maraka ulaganja u domaću kinematografiju, etablirao se kao jedan od ključnih producenata u BiH/Armin Durgut/PIXSELL

Prije godinu dana objavili ste kako BH Telecom traži konzultanta u okviru analize promjene organizacije. O kakvoj se promjeni organizacije radi?
Smatramo da je ovaj proces ključan za dugoročnu stabilnost i daljnji razvoj kompanije. Prepoznali smo da postojeći organizacijski okvir nije bio dovoljno prilagođen sve dinamičnijem poslovnom okruženju. Stoga smo pokrenuli reorganizaciju kao osnovnu strategiju za unaprjeđenje poslovanja i jačanje konkurentnosti. Reorganizacija je složen, ali nužan proces koji zahtijeva temeljitu posvećenost i pažljivo razmatranje kako bi se osigurala dugoročna održivost i uspjeh.

Kroz ovaj proces stvaramo uvjete za jačanje mrežnih kapaciteta i poboljšanje korisničkog iskustva, s ciljem da ovi ciljevi postanu realnost uz strateške inicijative koje će uslijediti. U pripremi reorganizacije koristili smo kombinaciju internih resursa i podrške međunarodnih konzultanata s bogatim iskustvom u radu sa vodećim svjetskim telekomunikacijskim kompanijama, što nam je omogućilo pristup najboljim praksama i stručnom znanju.

Planiramo službeni početak poslovanja po novoj organizacijskoj shemi u prvoj polovini 2025. godine, a prve rezultate i efekte očekujemo analizirati do kraja iste godine. Uvjeren sam da će reorganizacija značajno unaprijediti naše poslovne procese i da će korisnici već od prve prilike osjetiti poboljšanja u našim uslugama.

76

milijuna KM uložio je lani BH Telecom u unapređenje LTE mreže, optičke infrastrukture i digitalizaciju usluga

Nedavno ste objavili kako BH Telecom poziva sve zainteresirane strane – pojedince, timove ili pravna lica – da se prijave za zajednički razvoj inovativne aplikacije za obradu i upravljanje sponzorskim i donatorskim programima. Kakva je dinamika, ima li zanimljivih prijava?
Jedan od ključnih smjerova u kojem BH Telecom uspješno djeluje jest razvoj aplikacija koje podržavaju specifične poslovne modele. Ova konkretna aplikacija ima za cilj unaprijediti transparentnost i efikasnost sponzorskih i donatorskih aktivnosti, i predstavlja značajan korak u primjeni ICT rješenja u društvenoj odgovornosti. Interes za poziv bio je izuzetno velik, što potvrđuje potrebu za inovativnim rješenjima u tom području. Do sada smo zaprimili prijave od različitih aktera, uključujući individualne inovatore, startup timove i etablirane kompanije s iskustvom u razvoju naprednih softverskih rješenja. Javni poziv je zatvoren u petak, 4. travnja. Sad slijedi evaluacija prijava, nakon čega ćemo odabrati najbolje ideje za daljnji razvoj.

Poznato je da BH Telecom prilično ulaže u društveno odgovorni segment poslovanje. Koje projekte biste rado izdvojili?
Mislim da u Bosni i Hercegovini ne postoji neki društveno-odgovorni projekt u koji BH Telecom nije uključen. Samo u prošloj godini, podržali smo više od 630 projekata usmjerenih na razvoj sporta, nauke i kulture sa 2,2 milijuna maraka.

Posebno bih izdvojio našu reakciju na poplave koje su pogodile našu zemlju. U koordinaciju sa Vladom Federacije BiH i Nadzornim odborom, već u prvim satima nakon poplava donirali smo 1,5 milijuna maraka pogođenim općinama, čime smo pokazali brzo i konkretno djelovanje u kriznim situacijama.

Bez obzira na to što budući izazovi mogu donijeti, društvena odgovornost će uvijek biti neizostavan dio poslovne filozofije BH Telecoma. Mi ćemo nastaviti ulagati u projekte koji stvaraju pozitivan utjecaj na društvo, osnažuju našu zajednicu i, naravno, unaprjeđuju imidž naše kompanije kao društveno odgovorne.

Kompanija je fokusirana na ubrzani razvoj 4G mreže i prelazak na 5G mrežu, ako to regulatorni okvir omogući/Shutterstock

Jedan ste od najvažnijih partnera Sarajevo Film Festivala. Zašto vam je važna ta suradnja i što možete najaviti za ovu godinu?
Sarajevo Film Festival je ne samo najvažniji filmski događaj u Bosni i Hercegovini, već i kulturni događaj u cijeloj regiji. BH Telecom je ponosni partner od samih početaka festivala, a u proteklih trideset godina naš zajednički uspjeh postao je temelj kulturnog identiteta Sarajeva i Bosne i Hercegovine. SFF je generator turizma i ekonomske aktivnosti, koji svako ljeto privuče brojne posjetitelje i ljubitelje filma u naš grad. Također, želim istaknuti kako se BH Telecom, sa svojih 30 milijuna maraka ulaganja u domaću kinematografiju, etablirao kao jedan od ključnih producenata u BiH. Ova ulaganja omogućila su razvoj i produkciju serija i filmova koji su osvojili brojne nagrade, kako domaće, tako i međunarodne, čime značajno doprinosimo jačanju filmske industrije u našoj zemlji.

Za ovu godinu, kao i ranijih, pripremili smo posebnu promotivnu kampanju “Moje Sarajevo. Moja Priča.”, koja će posjetiteljima festivala donijeti brojne sadržaje i nagrade. Pozivamo sve da nam se pridruže i zajedno uživamo u čarima ovog izuzetnog događaja.

Kako vidite razvoj kompanije BH Telecom u narednih pet do deset godina?
U ovoj i godinama pred nama moramo raditi na popravljanju korisničkog iskustva kroz ulaganja u infrastrukturu, ali i kroz poboljšanje pristupa, komunikacije i brzine odgovora na korisničke zahtjeve. Dodatno, moramo djelovati u području digitalne transformacije. Digitalna poslovna transformacija znači stvaranje novih izvora prihoda kroz digitalne proizvode, usluge i poslovne modele. Imamo viziju, ljestvicu poslovnih ciljeva smo sami sebi podigli dosta visoko, a osobno sam uvjeren da ćemo, uz tim s kojim radim, postići sve zacrtano i pokazati da i kompanije u državnom vlasništvu mogu biti tržišno orijentirani i uspješni poslovni subjekti, s vrhunskim performansama.

Komentirajte prvi

Još vijesti

New Report

Close