Alenka Bratušek, bivša premijerka Slovenije, izjavila je da njenoj zemlji hitno treba novi nacionalni zrakoplovni prijevoznik.
Usto, Zoran Janković, gradonačelnik Ljubljane i čelnik stranke Pozitivna Slovenija, osvrnuo se na nedostatak zračne povezanosti Slovenije ističući da to šteti turističkoj industriji grada, ali i cijele zemlje. Samo nekoliko mjeseci prije parlamentarnih izbora u Sloveniji, koji će se održati u travnju 2022. godine, Stranka Alenke Bratušek (SAB) zalaže se za pokretanje novog nacionalnog zrakoplovnog prijevoznika koji bi bio nazvan Air Slovenia.
“Prvo, moramo pričekati rezultate izbora. No ako moja stranka pobijedi u travnju uspostavit ćemo novu nacionalnu zrakoplovnu kompaniju u Sloveniji. Vjerujemo da će naš plan uspjeti jer Sloveniji hitno treba novi prijevoznik”, rekla je Alenka Bratušek za portal Aviation Market, prenosi Indikator.ba.
Gradonačelnik Ljubljane istaknuo je da slovenska vlada mora učiniti više kako bi osigurala letove iz Ljubljane prema ključnim europskim tržištima, oko dvije godine nakon propasti Adria Airwaysa, nacionalnog zrakoplovnog prijevoznika.
“Najveći problem s turizmom je zračna luka u Ljubljani. Nedovoljan je broj letova”, dodao je Janković. Prema informacijama OAG-a, vodećeg svjetskog pružatelja podataka o putovanjima, najprometnije rute koje su prestale s radom tijekom pandemije koronavirusa 2020. bile su prije svega one koje je ranije usluživala upravo Adria Airways. Bukurešt je bio najprometniji, a slijede Kopenhagen, Skoplje, Helsinki, Atena, Izmir, Prag, Stockholm, Barcelona i Prag. Ovaj popis uključuje samo odredišta koja nisu bila usluživana tijekom cijele 2020. godine, objašnjava portal Ex-Yu Aviation.
Fraport Slovenija, operater ljubljanske Zračne luke Jože Pučnika, istaknuo je da će podržati svako rješenje koje bi bilo održivo i poboljšalo povezanost. Babett Stapel, glavna direktorica Fraporta Slovenija, rekla je da su im znatno pomogle državne subvencije za zrakoplovne prijevoznike usmjerene na povećanje povezanosti.
“Sadašnja shema istječe ove godine i svi dionici, uključujući zrakoplovne prijevoznike, turistički sektor i zračnu luku, žele da se ona produži”, izjavila je Babett Stapel te je dodala da je prije stečaja Adria Airwaysa polovica putnika u ljubljanskoj zračnoj luci putovala njenim zrakoplovima.
U svibnju prošle godine objavljeno je da su vjerovnici propale slovenske nacionalne zrakoplovne kompanije prijavili potraživanja u iznosu od 151 milijun eura, a priznata su potraživanja u iznosu od 87,7 milijuna eura, prema podacima Janeza Pustatičnika, stečajnog upravitelja. Najveća priznata potraživanja bila su ona njemačke zrakoplovne kompanije Lufthansa (6,6 milijuna eura) i njene austrijske tvrtke kćeri Austrian Airlinesa (3,1 milijuna eura).
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu